تقسیم بندی انواع نژاد گوسفندان (گوشتی، پشمی و شیری)

  1. سون شیپ
  2. وبلاگ
  3. تقسیم بندی انواع نژاد گوسفندان (گوشتی، پشمی و شیری)
دسته بندی دام ایرانی

تقسیم بندی نژاد گوسفندان بر اساس ویژگی هایی که دارند صورت می گیرد.بهترین نژاد گوسفندان گوشتی، شیری، پشمی، چند قلوزا و … در ایران دارای نژادهای مختلفی هستند، که هر کدام از آنها دارای خصوصیات و ویژگی های خاصی می باشند. دامداران نیز بر اساس خصوصیات نژادهای مختلف دست به تهیه و نگهداری گوسفند زنده می زنند، تا از محصولات و سایر خصوصیات این حیوانات اهلی استفاده کنند و به درآمد خوبی دست پیدا کنند. به این خاطر ما در این بخش از سایت سون شیپ به تقسیم بندی انواع گوسفند زنده در ایران خواهیم پرداخت. همچنین اطلاعاتی درباره خصوصیات نژادهای اصیل و برتر در اختیار شما می گذاریم تا از این طریق شما بتوانید بهتر با انواع نژاد گوسفند در ایران آشنا شوید.

دسته بندی گوسفندان ایرانی

ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم خاورمیانه محسوب می شود، که از قدیم مردمان آن مشغول به دامداری بوده اند. به این دلیل می توان گفت که دامداری در ایران دارای پیشینه بسیار زیادی می باشد، و همین امر نیز باعث شده است تا تنوع نژاد زیادی در ایران وجود داشته باشد. البته وجود این تنوع و زیادی نژاد نیز به خاطر وجود تنوع زیاد آب و هوایی در ایران می باشد، که هر گوسفند توانسته است خود را با یک نوع شرایط آب و هوایی خاص سازگار کند. البته باید توجه داشته باشید که هر کدام از این نژادهای دام زنده در ایران دارای خصوصیات و ویژگی های منحصر به فرد و بسیار خاصی می باشند، که باعث تمایز آنها با یکدیگر شده اند.

برترین گوسفندان گوشتی

به این صورت که بعضی از این گوسفندان دارای نژاد گوشتی هستند و بعضی دیگر شیری و بعضی دیگر نژاد پشمی دارند. که دامداران اغلب برای استفاده از این خصوصیات و ویژگی ها دست به نگهداری و پرورش آنها می زنند. البته شناخت نژادهای مختلف گوسفند برای دامداران یک مقدار سخت است، و آنها باید ابتدا اطلاعاتی درباره شرایط ظاهری و بدنی گوسفندان داشته باشند، تا از این طریق بتوانند به راحتی نژادهای گوسفندان را شناسایی کنند. به این خاطر ما در مقاله های قبلی به معرفی نژاد گوسفند شال و نژاد گوسفند افشاری پرداختیم، تا شما با دیدن این گوسفندان بتوانید به راحتی آنها را شناسایی کنید.

نژاد های برتر گوسفند

در ایران نژادهای مختلفی از گوسفندان و دام زنده وجود دارد، که هر کدام از آنها با یکدیگر متفاوت هستند. که این تفاوت گاه از نظر ظاهری، بدنی و حتی چند قلو زایی می باشد که باعث تمایز این گوسفندان با یکدیگر شده است. البته در این میان نژادهایی از گوسفندان وجود دارند که نسبت به سایر نژادها از برتری بیشتری برخوردار هستند و با عنوان بهترین نژاد گوسفندان ایرانی شناخته می شوند.. و همین امر نیز باعث شده است تا دامداران بیشتر علاقه مند به خرید و نگهداری از این نوع گوسفندان باشند تا بتوانند از این طریق به درآمد خوبی دست پیدا کنند.

معرفی ویژگی نژاد های برتر دام زنده

البته در این بین شما دامداران عزیز باید توجه داشته باشید، که به انتخاب و نگهداری یک نوع نژاد بپردازید که از لحاظ مختلف از سایر گوسفندان متفاوت باشد. در همین رابطه تقسیم بندی انواع گوسفندان ایران در این بخش ارائه می گردد. به این صورت که گوسفند شما از نظر ظاهر، بدنی، اندازه و وزن با سایر نژادهای گوسفند بسیار متفاوت باشد. به این خاطر یک دام برتر، نژادی است که از نظر بدنی در برای انواع بیماری ها و مشکلات آب و هوایی مقاوم باشد. همچنین دارای ظاهر زیبا و اندامی کشیده باشد، تا شما به راحتی بتوانید نسبت به فروش آنها اقدام کنید. زیرا گوسفندانی که ضعیف باشد و اندامی ریزی داشته باشند به راحتی در مقابل بیماری و حوادث طبیعی آسیب پذیر هستند.

گوسفندان ایران

همچنین یک نژاد گوسفند باید دوران بره زایی کمی داشته باشد تا شما بتوانید در زمان کوتاهی بازدهی خوبی به دست بیاورید. همچنین میزان شیر دهی و همچنین میزان گوشتی که عرضه می کند می تواند به عنوان ملاک برتری بر سایر نژادهای گوسفندان تلقی شود.

دسته بندی انواع گوسفندان ایران

نژادهای گوسفندان بر اساس خصوصیات مختلفی همچون نژاد گوشتی، پشمی، شیری و چند قلو زا تقسیم می شوند. که در این میان دامداران سعی دارند تا از نژادهای نگهداری کنند تا بهترین بازدهی ممکن را داشته باشند. به این خاطر ما در ادامه سعی داریم تا بر اساس این خصوصیات به معرفی انواع نژاد ها بپردازیم.

بهترین گوسفندان نژاد شیری ایران

بهترین نژاد گوسفند شیری در ایران نژاد قزل می باشد، که می تواند در طول یک شبانه روز مقدار شیری بسیار خوبی را تولید کند. به این خاطر شما با نگهداری از این نوع نزاد قادر خواهید بود تا با فروش شیر و محصولات لبنی به سود و درآمد قابل توجهی دست پیدا کنید.

بهترین نژاد گوسفندان گوشتی ایرانی

گوسفندان نژاد افشاری، شال، مهربان و لری به عنوان بهترین گوسفندان گوشتی در ایران شناخته می شوند. این گوسفندان از وزن و اندازه مناسبی برخوردار هستند و همین امر نیز باعث شده تا میزان گوشت بیشتری را عرضه کنند. همچنین کیفیت و مزه گوشت این گوسفندان باعث شده است تا مراکز تولید گوشت بیشتر به خرید گوشت این نوع دام ها بپردازند.

تقسیم بندی دام ایران

بهترین نژاد گوسفندان پشمی در ایران

گوسفندان ماکویی، بلوچی و قره گل به عنوان بهترین نژاد گوسفندان پشمی در ایران شناخته می شوند. این نوع دام از نظر پشمی از کیفیت بالایی برخوردار هستند و از پشم آنها در صنایع و محصولات مختلفی استفاده می شود. به این خاطر اغلب دامداران از این نوع نژاد برای استفاده از پشم آنان نگهداری می کنند.

در این مقاله تقسیم بندی انواع گوسفندان در ایران ما از سایت سون شیپ به صورت اختصاصی و کامل به معرفی خصوصیات نژادهای گوسفند زنده پرداختیم. تا از این طریق بتوانیم اطلاعات کاملی را در اختیار شما دامداران قرار دهیم. و شما با این اطلاعات به انتخاب بکی از نژادهای خوب ایران بپردازید و از این طریق به موفقیت های زیادی دست پیدا کنید.

نوشتهٔ پیشین
گوسفند نژاد سنجابی, گوسفندان سنجابی کرمانشاه گوشتی و شیری
نوشتهٔ بعدی
خواص شیر الاغ برای انسان و انواع بیماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست

شماره تماس مرکز عرضه

جهت خرید گوسفند می توانید از هر ناحیه ای که هستید با ما تماس بگیرید.