بیماری انگل مگس گوسفند و روش درمان ( بیماری میازیس )

  1. سون شیپ
  2. وبلاگ
  3. بیماری انگل مگس گوسفند و روش درمان ( بیماری میازیس )
میازیس گوسفندان

بیماری انگل مگس گوسفند و روش درمان این بیماری، یکی دیگر از مقالات و مطالبی می باشد که رابطه با موضوعات بیماری گوسفند زنده به بررسی آن خواهیم پرداخت. این نوع بیماری با نام میازیس نیز در میان دامداران و دامپزشکان شناخته می شود، به همین خاطر شما دامداران عزیز باید با داشتن اطلاعاتی در رابطه با این بیماری، بتوانید در صورت بروز آن سریع نسبت به درمان آن اقدام کنید. در حال حاضر بیماری های مختلفی در میان دام و گوسفندان وجود دارند، که هر کدام ویژگی های خاصی دارند و در بعضی مواقع نیز باعث تلف شدن دام زنده خواهند شد. به این دلیل شما باید اطلاعات کاملی را درباره انواع بیماری گوسفند داشته باشید، البته ما برای کمک به شما در این بخش از سایت گوسفند فروشی سون شیپ به بررسی دقیق بیماری انگل مگس گوسفند یا همان میازیس خواهیم پرداخت.

بیماری انگل مگس در گوسفندان

دامداری شغل و کسب و کاری نسبتا سخت می باشد، که دامداران باید اطلاعاتی بسیار زیادی در رابطه با پرورش و نگهداری گوسفند، بهداشت آنها و همچنین انواع بیماری های دام داشته باشند. تا بتوانند با این اطلاعات به درستی و اصولی نسبت به پرورش و نگهداری دام و گوسفند اقدام کنند و نتایج بسیار خوبی را به دست بیاورند. در این میان یکی از عوامل بسیار خطرناکی که باعث مرگ و تلف شدن گوسفندان خواهد شد، بیماری های مختلف می باشد. به این خاطر دامداران باید ابتدا اطلاعات درباره انواع بیماری ها و همچنین راه درمان آنها به دست بیاورند، تا در صورت بروز هر بیماری بتوانند نسبت به درمان به موقع آن اقدام کنند، و از ضعیف شدن دام و همچنین مرگ آن جلوگیری کنند.

انگل مگس گوسفند

در این میان بیماری میازیس گوسفند یکی از بیماری های انگلی می باشد، که از طریق مگس به دام انتقال می شود. این نوع بیماری زمینه بروز بیماری های عفونی را در بخش تنفسی گوسفند به وجود می آورد، به همین خاطر باید سریع تشخیص داده شود و نسبت به درمان آن اقدام کرد تا از تلف شدن دام جلوگیری شود. در این میان ما قصد داریم تا در ادامه به صورت دقیق به معرفی این بیماری و همچنین روش های درمان آن بپردازیم. توجه داشته باشید که این عارضه در دسته بیماری های کشنده گوسفندان قرار دارد و می تواند خطرات زیادی را متوجه سلامت دام سازد.

اهمیت سلامت گوسفندان در دامداری

در دامداری همواره باید به وضعیت جسمانی دام توجه داشت و نسبت به بهداشت محیط نگهداری آنها حساس بود. زیرا زمانی که محیط نگهداری دام کثیف باشد زمینه بروز انواع بیماری در آنجا به وجود خواهد آمد، و ممکن است تا دام به انواع بیماری مبتلا شود. در این بین بسیاری از بیماری ها به صورت واگیر دار هستند، و ممکن است به سایر دام ها و حتی انسان نیز منتقل شوند. به همین خاطر سلامت دام برای جلوگیری از ضرر مالی بسیار اهمیت دارد. در بعضی از مواقع نیز بیماری هایی وجود دارند که به سرعت زمینه مرگ دام را به وجود خواهند آورد. به این دلایل شما باید نسبت به بهداشت گله خود و همچنین نگهداری از آنها بسیار با دقت عمل کنید، تا از بروز مشکلاتی در این زمینه جلوگیری کرده باشید.

علائم بیماری میازیس

معرفی بیشتر بیماری میازیس در گوسفند زنده

بسیاری از بیماری ها می تواند برای گوسفندان خطرناک باشد و باعث شود تا دام از لحاظ بدنی ضعیف شود. در این بین اندام تنفسی دام یکی از مهمترین اندام حیاتی به شمار می رود که آسیب دیدن آن می تواند باعث ضعیف شدن و حتی مرگ دام شود. در این بین بیماری انگل مگس گوسفند به عنوان یکی از بیماری هایی شناخته می شود که بر روی دستگاه تنفسی دام می تواند تاثیر بسیار منفی داشته باشد و سرفه های ممتد و طولانی را برای دام به ارمغان بیاورد. البته در بسیاری از مواقع با سرفه کردن گوسفند، دامداران ذهنشان به بیماری های ذات الریه و سرماخوردگی سوق داده می شود، اما باید بگوییم که میازیس نیز یکی از بیماری هایی می باشد، که باعث سرفه گوسفندان خواهد شد.

بیماری انگل مگس یکی از مشکلات و بیماری های خطرناکی می باشد، که شما باید نسبت به درمان و همچنین پیشگیری از آن اقدام کنید. تمام موجودات زنده برای زنده ماندن به هوا نیاز دارند و دستگاه تنفسی وظیفه جذب و استفاده از اکسیژن را برای بدن انجام می دهد. در این بین اگر این دستگاه تنفسی دچار مشکل شود ممکن است سلامت و همچنین زندگی جاندار به خطر بیفتد. به این خاطر شما باید به بهترین شکل ممکن از گله و گوسفندان خود نگهداری کنید، تا دچار این نوع بیماری های خطرناک و کشنده نشوند. لازم به ذکر است که در مقاله روش تشخیص سلامت دام زنده به معرفی راه های اطمینان از سلامت دستگاه تنفسی نیز اشاره شده است.

علائم بیماری میازیس دام

بیماری انگلی میازیس که بر اثر نیش مگس به وجود می آید، دارای علائمی می باشد، که سرفه های مکرر را می توان یکی از علائم اصلی این مشکل دانست. البته این بیماری می تواند علائم دیگری نیز داشته باشد که دامداران بر اساس آنها به شناخت این نوع بیماری بپردازند، و ما نیز در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

  • بروز مشکل تنفسی در دام
  • التهاب در ناحیه حلق
  • التهاب در تار های صوتی و تولید صدا های نامتعارف
  • آبریزش بینی
  • و …

راه پیشگیری از ابتلا به این نوع بیماری

یکی از راه های اصلی که این انگل می تواند به بدن دام منتقل شود، از طریق زخم های باز بدن می باشد. به این خاطر شما دامداران عزیز باید توجه داشته باشید که در صورت زخم های سطحی و همچنین عمیق بر روی دام، به ضد عفونی کردن مداوم و پوشاندن ان بپردازید. تا از این طریق هم از ورود این انگل به بدن گوسفند زنده جلوگیری کنید و هم نگذارید تا زخم عفونت کند. همچنین رعایت نکات بهداشتی در مکان نگهداری و پرورش گوسفندان می تواند از بروز این بیمار و سایر بیماری های دام جلوگیری کند. قیمت گوسفند زنده امروزه به حدی بالا می باشد که تلف شدن هر راس دام می تواند موجب وارد شدن ضرر به دامدار شود، بنابراین بهتر است تا راه های پیشگیری را در نظر داشته باشید.

میازیس گوسفند زنده

راه درمان بیماری انگل مگس گوسفند

این بیماری می تواند مشکلاتی را برای دام به وجود بیاورد، به همین خاطر شما با دیدن علائم مربوط به این بیماری باید سریع نسبت به درمان آن اقدام کنید. شما در صورت دیدن این بیماری باید بلافاصله با استفاده از روغن پارافین و یا مواد ضد عفونی زخم های موجود در بدن گوسفند را بپوشانید. سپس بعد از این کار باید با دقت به بیرون آوردن لارو های مگس موجود در زخم گوسفند اقدام کنید، و سپس دوباره محل زخم را به خوبی ضدعفونی کنید. همچنین شما می توانید با ریختن روغن ولرم به داخل گلوی دام باعث شوید تا مخاط گلو از شر لارو های مگس رهایی پیدا کند. همچنین اگر دیدید که این روش های درمان تاثیر گذار نمی باشد می توانید به دامپزشک مراجعه کنید و از آنها کمک بگیرید.

در این مقاله بیماری میازیس یا همان انگل مگس گوسفند ما به صورت دقیق به بررسی این بیماری، علائم آن و راه پیشگیری و درمان این مشکل پرداختیم. تا بتوانیم از این طریق اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما دامداران عزیز قرار دهیم، و شما در صورت روبرو شدن با این مشکل بتوانید به خوبی به درمان آن بپردازید تا از نظر مالی ضرر نکنید.

نوشتهٔ پیشین
پراکندگی گوسفندان در ایران
نوشتهٔ بعدی
گوسفند شیشک چیست؟ و مصرف گوشت آن چه خواصی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست

شماره تماس مرکز عرضه

جهت خرید گوسفند می توانید از هر ناحیه ای که هستید با ما تماس بگیرید.