روش های دفع حشرات در دامداری

  1. سون شیپ
  2. وبلاگ
  3. روش های دفع حشرات در دامداری
حشرات دامداری

روش های دفع حشرات در دامداری یکی دیگر از مقالات و مطالبی بسیار مهم و کاربردی می باشد، که ما در رابطه با موضوع چگونگی نگهداری و پرورش از دام زنده به آن می پردازیم. یکی از مشکلات عدیده که دامداران در فصل های گرم هوا با آن روبرو می شوند، مزاحمت حشرات و مگس های مزاحم می باشد. که این حشرات می توانند یکی از عاملان اصلی بیماری ها و همچنین عفونت های مختلف باشند. به این خاطر دامداران عزیزی که به پرورش گوسفند زنده، گاو، بز و … می پردازند، باید اطلاعات جامعی درباره چگونگی دفع حشرات موذی داشته باشند. به این دلیل ما در این بخش از سایت 7 شیپ به بررسی دقیق و جامع چگونگی دفع حشرات در دامداری خواهیم پرداخت، تا اطلاعات جامع و خوبی را در اختیار شما قرار دهیم.

چگونگی دفع حشرات در دامداری

یکی از مشکلات بسیار مهمی که دامداران باید به آن توجه خاصی داشته باشند دفع حشرات موذی همچون مگس، پشه و … می باشد. شما عزیزان باید بدانید که بیمار شدن دام عموما از طریق تغذیه و یا شرب آب آلوده و سرما و گرما و … به وجود نمی آید. بلکه یکی از راه های شایع انتقال بیماری به دام نیش حشرات مختلف می باشد، که می توانند از طریق نیش خود میکروب و ویروس های عفونی خطرناکی را به بدن دام وارد کنند. البته این مورد زمانی مهم می باشد که شما در فصل گرما و رطوبت نکات بهداشتی را رعایت نکنید و این عامل باعث رشد بیشتر حشرات موذی شود. به این خاطر اگر شما به دنبال سلامت گه گاو و گوساله خود هستید، باید به خوبی نکات بهداشتی را رعایت کنید، زیرا از این طریق حشرات مزاحم را از بین خواهید برد و از بروز بیماری در دام های خود جلوگیری می کنید.

دفع حشرات دامداری

همانطور که در مطالب قبلی نیز ذکر کردیم یکی از راه هایی که دام بیمار می شود، حشرات می باشد. به این صورت که حشرات مختلف همچون مگس و پشه از طریق نیش خود میکروب و ویروس های خطرناک را به بدن دام وارد می کنند، و همین عامل باعث بیمار شدن گاو و گوساله زنده خواهد شد. به این خاطر شما دامداران عزیز باید بسیار زیاد به بهداشت محیط نگهداری گوساله و گاو خود توجه داشته باشید، تا از زندگی حشرات و انواع میکروب در این محل جلوگیری کنید.

اهمیت رعایت بهداشت محل نگهداری دام زنده

یکی از نکات بسیار مهمی که دامداران باید به آن توجه داشته باشند، رعایت بهداشت محیط نگهداری و پرورش انواع دام است. زیرا در یک محیط بهداشتی و پاکیزه امکان رشد دام زنده بسیار زیاد است و دیگر آنها دچار انواع بیماری های کشنده نخواهند شد. در محیط های کثیف و غیر اصولی همواره انواع بیماری ها و ویروس هایی وجود دارد که می تواند انواع دام را بیمار کنند و آنها را از پای بیندازند. زمانی که دام زنده بیمار شود به سرعت ضعیف شده و وزن بسیار زیادی را از دست خواهد داد، به این خاطر اگر شما به دنبال سود هستید باید از بیمار شدن حیوانات خود جلوگیری کنید تا در این زمینه دچار ضرر و زیان نشوید.

بیماری ناشی از نیش حشرات : بیماری انگل مگس گوسفند

مضرات وجود حشرات مختلف در دامداری

همانطور که در بالا ذکر کردیم وجود حشرات موذی برای دام و همچنین انسان مضرات خیلی زیادی به همراه دارد، که در بعضی مواقع باعث مرگ موجود زنده نیز خواهد شد. تجمع آلودگی، رطوبت و گرما را می توان مهمترین عوامل زمینه ساز به وجود آمدن انواع حشرات و همچنین جانوران موذی و بیماری زا دانست. در فصل گرما مانند تابستان همواره حیات جانوری جان تازه ای می گیرد و حشرات بسیار زیادی وجود دارد، که دلیل آن نیز گرما و رطوبت کافی می باشد. در این بین شما می توانید در گاوداری و دامداری های خود با حذف آلودگی های حیوانات از به وجود آمدن و تکثیر انواع حشرات و جانوران موذی جلوگیری کنید. به این خاطر یکی از راه های بسیار اصولی که شما باید آنها را انجام دهید رعایت بهداشت محیط است که از به وجود آمدن حشرات و همچنین انواع بیماری جلوگیری می کنید.

رفع حشرات دامداری

یکی از مضرات وجود حشرات در محل پرورش حیوانات اهلی بروز بیماری های ویروسی و میکروبی می باشد. که این نوع بیماری ها باعث کاهش وزن شدید دام خواهد شد، و این امر نیز باعث تضعیف شدن دام و چه بسا تلف شدن آن می شود. همچنین این حشرات و جانوران به سرعت تکثیر خواهند شد و در یک منطقه پخش خواهند شد، و این امر نیز می تواند مزاحمت هایی را برای ساکنین اطراف دامداری و حتی حتی افرادی که از آنجا می گذرند به وجود بیاورد. در این بین باید توجه داشته باشید که بیماری هایی همچون تب کریمه کنگو، ورم پستان و انواع بیماری های ویروسی بر اثر گزش حشرات موذی به وجود می آیند.

روش های کارآمد حشرات موذی در دامداری ها

در این میان علاوه بر حشرات موذی همچون کنه، مگس، پشه و … جانوران موذی دیگری همچون موش وجود دارند، که می توانند باعث زیان مالی نیز بشوند. به این خاطر ما در ادامه به ارائه روش های کارآمد و اصولی دفع حشرات و جانوران موذی دامداری خواهیم پرداخت. تا با ارائه اطلاعات کامل و جامعی در این باره بتوانیم شما دامداران عزیز را بیشتر با نحوه از بین بردن این نوع حشرات آشنا کنیم.

  • استفاده از محافظ توری برای ورودی ها و همچنین استفاده از محافظ لوله برای جلوگیری از ورود موش از طریق سیستم فاضلاب و لوله کشی
  • جلوگیری از ایجاد لجن
  • استفاده از حمام کنه و گندزدایی چند وقت یکبار دام
  • استفاده از مواد ضد عفونی برای جایگاه دام
  • بهره گیری از سیستم تهویه مناسب
  • دفع ضایعات و آلودگی از محیط نگهداری
  • استفاده از گیاهان دور کننده حشرات همچون رزماری و اسطوخودوس، تله صوتی و تله نوری و …

در این مقاله روش های دفع حشرات در دامداری به صورت جامع و کامل به بررسی این موضوع پرداختیم. تا از این طریق بتوانیم علاوه بر ارائه اطلاعاتی درباره مضرات حشرات موذی برای حیوانات به ارائه روش های دفع حشرات موذی در دامداری بپردازیم. تا از این طریق بتوانیم اطلاعات بسیار خوبی را درباره محل نگهداری حیوانات اهلی در اختیار دامداران تازه کار بگذاریم.

نوشتهٔ پیشین
خواص روده گوسفندی و کاربرد های آن
نوشتهٔ بعدی
قیمت گوسفند زنده امروز در تهران با خرید آنلاین 1401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست

شماره تماس مرکز عرضه

جهت خرید گوسفند می توانید از هر ناحیه ای که هستید با ما تماس بگیرید.