علائم کمبود منیزیم در گاو و گوساله

  1. سون شیپ
  2. وبلاگ
  3. علائم کمبود منیزیم در گاو و گوساله
هیپومنیزیمی گاو

علائم کمبود منیزیم در گاو و گوساله یکی دیگر از مطالب و مقالاتی می باشد، که ما در رابطه با نگهداری و پرورش دام زنده به بررسی و تحلیل بیشتر آن می پردازیم. همواره داشتن اطلاعات کاملی درباره چگونگی نگهداری و پرورش گوساله زنده می تواند باعث شود تا شما در فعالیت و کار دامداری موفق شوید. در این بین حیوانات اهلی نیز مانند انسان به مراقبت هایی نیاز دارند تا به رشد کافی برسند و دامداران نیز از محصولات آنها استفاده کنند. در این بین ممکن است که گاو یا گوساله با بیماری و مشکل کمبود منیزیم یا هیپومنیزیمی در گاو دچار شود، که این امر باعث مشکلاتی در دام شود. به این خاطر در این بخش از سایت 7 شیپ به بررسی دقیق موضوع خواهیم پرداخت، تا اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

بیماری هیپومنیزیمی در گاو

بدن تمامی موجودات زنده روی کره زمین برای رشد و نمو نیازمند منابع معدنی و پروتئینی می باشد، تا با رفع نیازهای خود بتواند به حداکثر رشد دست پیدا کند. در این بین ماده معدنی منیزیم یکی از مواد بسیار مهمی می باشد که بدن به آن نیازمند می باشد و نقش بسیار پر رنگی در سلامت و رشد بدن جانداران دارد. در این بین کمبود منیزیم در بدن گاو به عنوان یکی از مشکلات و بیماری های سخت و خطرناک محسوب می شود، که در بعضی از مواقع باعث مرگ و میر حیوانات خواهد شد. به این خاطر شما دامداران عزیز باید به این مشکل توجه زیادی داشته باشید و بتوانید در زمان مناسب با شناخت علائم این نوع مشکل به درمان و پیشگیری از این بیماری بپردازید.

کمبود منیزیم گاو

همانطور که اطلاع دارید در حیوانات زنده بیماری های مختلف و بسیار زیادی وجود دارد، که بعضی از آنها بسیار خطرناک هستند. به این دلیل شناخت بیماری های مختلف و علائم آنها برای دامداران بسیار حائز اهمیت می باشد. زیرا با داشتن اطلاعات کافی درباره بیماری ها و علائم آنها می توانند در زمان مناسب نسب به درمان و پیشگیری از بیماری ها و مشکلات مختلف اقدام کنند. به این خاطر ما در ادامه به صورت کاملا تخصصی و جامع به بررسی کمبود منیزیم در گاو خواهیم پرداخت، تا اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهیم.

مزیت نگهداری گاو و گوساله

دامداران برای اهداف مختلفی دست به نگهداری و پرورش گاو و گوساله می زنند تا از این طریق بتوانند به درآمد و سود قابل توجهی دست پیدا کنند. در این بین بعضی از دامداران این نوع دام زنده را اغلب برای خرید و فروش و استفاده از گوشت آنها پرورش می دهند، تا از این طریق به درآمدی دست پیدا کنند. بسیاری دیگر نیز برای استفاده از محصولات لبنی تولید شده این حیوانات دست به پرورش آنها می زنند، تا با فروش محصولات لبنی همچون شیر، ماست، کره، پنیر و … به سود قابل توجهی دست پیدا کنند. البته در این بین نوع مراقبت و نگهداری از گاو و گوساله نیز بسیار مهم است. اگر شما به صورت اصولی و استاندارد به نگهداری این نوع دام بپردازید بدون شک به بازدهی بهتری نیز دست پیدا خواهید کرد.

کمبود منیزیم یا هیپومنیزیمی در گاو

یکی از بیماری هایی که ممکن است گاو و گوساله شما را تهدید کند کمبود منیزیم می باشد. این بیماری می تواند اثرات مخرب و منفی بر روی دام شما داشته باشد. به این خاطر شما باید ابتدا به شناخت این نوع بیماری بتوانید اطلاعاتی را در این باره به دست بیاورید و بتوانید در زمان مناسب به درمان این مشکل بپردازید. این نوع مشکل یا همان بیماری هیپومنیزیمی اغلب در گاوهای شیرده نسبت به سایر گاو ها پیش می آید. به این صورت که بعد از زایمان مقادیر زیادی از این ماده همراه با کلسیم با شیر و ادرار از بدن گاو خارج می شود. و این امر باعث ضعیف شدن و همچنین مرگ و میر گاو ها در صورت رسیدگی نکردن خواهد شد. به این دلیل شما باید در این مدت املاح حاوی منیزیم را به خورد گاو بدهید، تا از کمبود این ماده معدنی در بدن دام جلوگیری کنید.

البته شما عزیزان باید بدانید که بن گاو به صورت خودکار مقادیر بسیار زیادی از منیزیم را در خود ذخیره کرده است. که این مقادیر ذخیره شده اغلب در استخوان دنده و مهره گاو موجود است، و با افزایش سن دام مقادیر منیزیم در بدن به صورت چشمگیری کاهش پیدا می کند. به این خاطر با افزایش سن گاو شما دامداران باید با خوراک و کود های مناسب که حاوی منیزیم هستند تغذیه شوند، تا کمبود این ماده در بدن آنها جبران شود و مشکلی برای دام ایجاد نشود. البته در این بین علاوه بر گاو های مسن گوساله هایی که از شیر مادر تغذیه می کنند و مکمل غذایی و دارویی به آنها داده نمی شود، نیز در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

پیشنهاد می کنیم بخوانید: تاثیر هورمون رشد بر شیردهی گاو

علائم بیماری کمبود منیزیم در گاو

بیماری هیپومنیزیمی در گاو و گوساله همانند سایر بیماری ها دارای علائم خاصی می باشد. که شما می توانید با دانستن این علائم و مشاهده آن در دام نسبت به درمان و همچنین پیشگیری از بروز این بیماری اقدام کنید. به این خاطر ما در ادامه برای بالا بردن اطلاعات شما دامداران، به صورت اختصاصی و جامع علائم مربوط به این نوع مشکل را مورد بررسی دقیق قرار خواهیم داد.

  • انقباض ماهیچه در گاو و چرخاندن گوش
  • بی اشتهایی و عدم تغذیه مناسب
  • دندان قروچه
  • تحریک زیاد و نعره زدن
  • افزایش میزان تنفس
  • وجود کف و ترشحات غیر عادی در دهان
  • انقباض پلک
  • تشنج
  • عدم تحرک کافی
  • عدم تعادل و راه رفتن صحیح
  • چرخاندن زیاد سر و به عقب نگه داشتن سر

عوامل موثر در ابتلا به بیماری هیپومنیزیمی گاو

در این میان عواملی نیز وجود دارند که شما با عدم رعایت آنها مقدمات بروز چنین بیماری را برای دام های خود فراهم می کنید. به این خاطر ما به صورت کلی این عوامل موثر در بروز بیماری کمبود منیزیم در گاو را مورد بررسی قرار می دهیم، تا شما با رعایت آنها از بروز این مشکل پیشگیری کنید.

  • افزایش ادرار و تغذیه از دارو‌ های محرک ادرار
  • اسهال
  • عدم تغذیه بین 24 الی 48 ساعت
  • استفاده از کود‌های آمونیوم
  • ایجاد آمونیاک در شکمبه گاو در اثر افزایش پروتئین جیره
  • مصرف پتاسیم زیاد
  • نگهداری دام در جایگاه سرد که سبب افزایش ادرار می‌شود
  • افزودن آلومینیوم به جیره دام

درمان هیپومنیزیمی گوساله

راه پیشگیری و درمان کمبود منیزیم در گاو و گوساله

در این بین راه و روش های زیادی برای پیشگیری و درمان بیماری هیپومنیزیمی در گاو و گوساله وجود دارد. به این دلیل ما به بررسی راه درمان کمبود منیزیم در دام خواهیم پرداخت، تا اطلاعات بسیار خوب و جامعی را در اختیار شما قرار دهیم. و شما دامداران عزیز بتوانید با این اطلاعات و با روبرو شدن با این بیماری بهترین اقدامات ممکن را انجام دهید و از تلف شدن دام خود جلوگیری کنید.

  • افزودن املاح حاوی منیزیم به جیره غذایی دام
  • اضافه کردن کود‌های حاوی منیزیم به زمین‌های کشت علوفه و کاهش کود‌های حاوی پتاسیم
  • نگهداری دام در محیط مناسب به دور از سرما و بارش و …

در این مقاله بررسی کمبود منیزیم در گاو و گوساله یا همان بیماری هیپومنیزیمی در گاو به صورت کلی تمام موارد و علائم مربوط به این بیماری را معرفی کردیم. تا شما بتوانید با شناخت این بیماری و روش های درمان آن به خوبی به گله خود رسیدگی کنید و از بروز چنین بیماری ها و مشکلاتی جلوگیری کنید. جهت استعلام قیمت گوسفند زنده و سایر دام ها و همچنین خرید می توانید با شماره های درج شده در سایت ارتباط برقرار کنید.

نوشتهٔ پیشین
عوامل موثر در ناباروری گاو های شیری و راه های رفع آنها
نوشتهٔ بعدی
آموزش نحوه تزریق در دام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست

شماره تماس مرکز عرضه

جهت خرید گوسفند می توانید از هر ناحیه ای که هستید با ما تماس بگیرید.