فواید زود شیرگیری گوسفند و بره

  1. سون شیپ
  2. وبلاگ
  3. فواید زود شیرگیری گوسفند و بره
از شیر گرفتن بره

فواید زود شیر گیری گوسفند و بره یکی دیگر از مقالات و مطالبی می باشد، که در رابطه با موضوع نگهداری و پرورش گوسفند زنده به بررسی آن می پردازیم. این مورد یکی از مباحث بسیار مهمی می باشد که دامداران باید به آن توجه داشته باشند، تا با این کار بتوانند در کار خود به بازدهی خوبی دست پیدا کنند.

به این خاطر شما عزیزان باید اطلاعات کاملی درباره زمان مناسب از شیر گیری بره از گوسفند داشته باشید، تا از این طریق بتوانید به رشد گوسفند و بره کمک کرده باشید. البته ما در این بخش از سایت سون شیپ به بررسی موضوع خواص زود از شیر گیری بره و گوسفند خواهیم پرداخت، تا اطلاعات بسیار خوب و کاملی را در این باره در اختیار شما قرار دهیم.

مزایای زود شیر گیری بره و گوسفند

دامداری و پرورش گوسفند نیازمند اطلاعات بالایی می باشد، تا دامداران بتوانند در شرایط مختلف و در برخورد با مشکلات مختلف بهترین تصمیم گیری را داشته باشند. در این بین نگهداری از بره های تازه متولد شده به خاطر شرایطی که دارند برای دامدار بسیار مهم می باشد. زیرا اگر شما اطلاعاتی در این باره نداشته باشید باعث می شود تا بره تلف شود یا اینکه ضعیف باشد و رشد آنچنانی نداشته باشد. در همین رابطه شما باید اطلاعاتی درباره زمان مناسب از شیر گیری دام داشته باشید، تا با این اطلاعات بتوانید با مراقبت صحیح و درست باعث رشد بیشتر دام شوید. البته در بعضی مواقع باید در موقع شیر گیری بره و گوسفند به شرایط مختلف توجه داشته باشید، تا در این رابطه دچار مشکل نشوید.

از شیر گرفتن گوسفندان

یکی از حساس ترین مراحل رشد بره که باید به آن توجه داشته باشید، زود شیر گیری گوسفند و بره می باشد. شما در اینجا باید توجه داشته باشید که زمان مناسب از شیر گیری بره را بدانید، زیرا اگر خیلی زود یا خیلی دیر نسبت به این کار اقدام کنید ممکن است مشکلاتی برای بره و گوسفند به وجود بیایید. زمانی که شما بره را از شیر گوسفند می گیرید فرصت بیشتری به دام زنده می دهید تا با استفاده از علوفه و خوراک دیگر به رشد کافی دست پیدا کند. همچنین از شیر گیری بره باعث می شود تا گوسفند مادر نیز بتواند با ذخایر انرژی خود به رشد چشم گیری دست پیدا کند، و همین امر نیز باعث افزایش وزن او خواهد شد.

چگونگی نگهداری از بره در دامداری

دامداران اغلب برای استفاده از محصولات و فرآورده های دام به نگهداری و پرورش آنها می پردازند، در این میان زاد و ولد دام نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. زیرا با این زاد و ولد تعداد گوسفندان و همچنین گله دامدار افزایش پیدا می کند، و آنها می توانند با فروش آنها به درآمد و سود خوبی دست پیدا کنند. به این دلیل دامداران عزیزی که به دنبال افزایش تعداد گله و همچنین کسب درامد بیشتری هستند، باید به بره داری توجه زیادی بکنند. تا با نگهداری درست و اصولی از این بره ها بتوانند به بهترین شکل باعث رشد و سلامت آنها شوند. در این میان زمان شیر گیری بره از گوسفند مادر بسیار حائز اهمیت می باشد، که ما در ادامه به صورت کامل به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

دیر شیرگیری بره

زود شیر گیری دام زنده

یکی از مهمترین مباحث و موضوعاتی که بعد از به دنیا آمدن بره مطرح می شود، زمان مناسب شیرگیری آنها می باشد. زیرا زمانی که این کار به درستی و در زمان مناسب اجرا شود، علاوه بر اینکه مزایایی را برای دام به همراه خواهد داشت، از ضعیف شدن گوسفند و بره نیز جلوگیری می کند. وقتی که گوسفند مادر مدت زمان طولانی به بره خود شیر دهد، این امر باعث می شود تا ضعیف و لاغر شود. دلیل این امر نیز این مسئله است که باید برای تولید شیر باید انرژی بسیار زیادی را صرف کند، و این امر باعث می شود تا دیگر انرژی لازم را برای سوخت و ساز و همچنین افزایش وزن گوسفند زنده نداشته باشد.

مسئله مهم دیگری که باید در این رابطه به آن توجه داشته باشید، این مورد است که با شیرگیری دیر مدت دام زمان فحل و آبستنی میش در مرحله بعدی دچار مشکل و تغییراتی خواهد شد. به این صورت که با شیر گیری دیر بره از گوسفند، این جاندار زمان بسیار کم و محدودی برای آبستن و زایمان بعدی دارد. به این خاطر این امر باعث می شود تا دام بسیار ضعیف شود و در مقابل مشکلات و بیماری های مختلف نیز زیاد مقاوم نباشد. رعایت این مورد برای مواردی همچون بهترین گوسفندان چند قلوزا در دنیا بسیار مهم و حیاتی است. چرا که با دیر شدن آبستنی ممکن است امکان دوقلوزایی آنها کمتر شود و یک بار در سال زایش داشته باشند.

زمان مناسب برای شیر گیری بره و بزغاله

شما باید توجه داشته باشید که بز و گوسفند یکی نیستند، بلکه هر کدام یک نوع حیوان اهلی به شمار می روند، که دارای نژادهای مختلفی نیز می باشد. به این دلیل باید به این مسئله توجه داشته باشید که خصوصیات و همچنین شرایط زندگی این دو دام اهلی متفاوت می باشد. شما باید برای هر کدام از آنها زمان مناسبی را برای شیرگیری بزغاله و بره از بز و گوسفند انتخاب کنید، تا به نتایج خوبی دست پیدا کنید. در این بین شما دامداران باید بدانید که زمان شیر گیری بزغاله بنا به نظر کارشناسان و افراد با تجربه بین یک ماهگی الی دو ماهگی می باشد. در رابطه با بره نیز باید بگوییم که در ایران زمان شیر گیری این دام نیز کمتر از سه ماهگی می باشد.

زمان از شیر گرفتن بره

فایده زود شیر گیری بره از گوسفند

زود از شیر گیری بره علاوه بر اینکه مزایایی برای بره خواهد داشت، تاثیر بسیار مثبتی نیز بر روی رشد گوسفند خواهد گذاشت. مهمترین و اصلی ترین فایده شیرگیری زود بره باعث تقویت بارداری، تولید مثل و جسمانی گوسفند خواهد شد. شما با انجام شیر گیری بره در زمان مناسب این فرصت را به دام خواهید داد تا به بهترین شکل خود را برای زایمان بعدی تقویت و آماده کند. اگر این کار نیز به درستی انجام شود گوسفند و میش شما قادر خواهد بود تا در طول 2 سال 3 مرتبه زایمان کند. از سوی دیگر نیز اگر بره در زمان مناسب شیر خوردن را ترک کند، و با استفاده از غلات و علوفه به چرا بپردازد، می تواند به وزن خوبی دست پیدا کند. به همین خاطر زود شیر گیری بره از گوسفند مادر و مصرف علوفه برای هم گوسفند و هم بره فواید بسیار زیادی داشته باشد.

همچنین در نژادهای گوسفندان شیری، زود از شیر گرفتن بره باعث می شود تا دامداران بتوانند مقدار شیر بیشتری را به فروش برسانند و به درآمد بیشتری دست پیدا کنند. همچنین مکیدن زیاد پستان دام توسط بره می تواند تاثیرات منفی بر روی دوشیدن شیر داشته باشد. به این خاطر شما باید به این مسائل نیز توجه کنید. شیر خوردن دام باعث ضعیف و لاغر شدن دام می شود و کسانیکه که قصد فروش دام خود را دارند در زمان فروش دچار زیان و ضرر خواهند شد.

آموزش از شیر گرفتن بره

در بین روابط مادر فرزندی چه در انسان و چه در انواع حیوانات وابستگی بسیار زیادی وجود دارد، و این امر نیز باعث شده است تا جدا کردن آنها از یکدیگر بسیار سخت باشد. به این خاطر و به دلیل وابستگی زیاد بره و میش به یکدیگر جدا کردن این دو از هم می تواند باعث استرس در آنها شود. که این استرس در بره اغلب نسبت به میش بیشتر می باشد، و بره در هنگام جدایی بی تابی بیشتری نیز خواهد کرد. به این خاطر شما باید روش و تدبیری را در نظر بگیرید، تا از طریق آن بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید. در این میان تغذیه چرخشی به عنوان یکی از روش های صحیح و اصولی شناخته می شود، که شما می توانید به خوبی از آن استفاده کنید.

شیر دادن گوسفند به بره

در این روش باید محل نگهداری بره و بزغاله از گوسفندان و دام های بزرگتر جدا شود. اگر این امر نیز امکان ندارد شما می توانید با استفاده از نرده کشی به جدا کردن بره و گوسفندان بالغ بپردازید و البته این کار باید به گونه ای باشد که میش به غذای بره دسترسی نداشته باشد و نتواند از آن استفاده کند.

تاثیر شیر دهی بر روی تولید مثل گوسفندان

همانطور که در بالا نیز ذکر کردیم شیر دهی طولانی گوسفند به بره باعث ضعیف و لاغر شدن میش خواهد شد. در این میان نیز گوسفند و میشی که از لاغری رنج می برد وضعیت جسمانی مناسبی نخواهد داشت، و ممکن است در آبستنی دچار مشکلاتی شود یا بره ضعیف و مریضی را به دنیا بیاورد. به این خاطر میشی که آبستن خواهد شد باید دارای وضعیت جسمانی مناسبی باشد، تا بتواند بره سالم و قوی را به دنیا بیاورد. باید توجه داشته باشید که با طولانی شدن زمان شیر دهی گوسفند، میزان ترشح هورمون پرولاکتین در بدن دام افزایش پیدا می کند. و در نتیجه با صرف انرژی زیاد برای تولید شیر به صورت چشمگیری ضعیف و لاغر خواهد شد. به این خاطر شما دامداران باید بدانید که طولانی شدن زمان شیر دهی گوسفند به بره باعث بروز اثرات مخرب و بدی بر روی دام خواهد شد.

در این مقاله و مطلب فواید زود شیر گیری بره و گوسفند، ما به صورت کاملا جامع و اختصاصی به بررسی این موضوع پرداختیم. تا بتوانیم از این طریق اطلاعات بسیار مفید و کاربردی را در اختیار دامداران قرار دهیم. و آنها بتوانند با استفاده از این اطلاعات به بهترین شکل ممکن به نگهداری و پرورش گوسفندان گله خود بپردازند.

نوشتهٔ پیشین
مقایسه گوشت گوسفند با گوشت گوساله
نوشتهٔ بعدی
روش تشخیص دام زنده سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست

شماره تماس مرکز عرضه

جهت خرید گوسفند می توانید از هر ناحیه ای که هستید با ما تماس بگیرید.