بهترین زمان برای تلقیح مصنوعی گاو

  1. سون شیپ
  2. وبلاگ
  3. بهترین زمان برای تلقیح مصنوعی گاو
تلقیح مصنوعی گاو سمینتال

بهترین زمان برای تلقیح مصنوعی گاو یکی از مقالات و مطالبی می باشد که ما در رابطه با پرورش و نگهداری گاو و گوساله زنده به بررسی آن می پردازیم. گاو و گوساله به عنوان یکی از حیوانات اهلی شناخته می شوند، که نیازمند مراقبت های بسیار حساس و خوبی هستند. به این خاطر اگر شما به دنبال نگهداری و پرورش آنها هستید، باید ابتدا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در این باره به دست بیاورید. البته در این بین لقاح مصنوعی یا همان تلقیح مصنوعی یکی از راه های آبستن کردن گاو می باشد که از حساسیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. به این خاطر ما در این بخش از سایت 7 شیپ قصد داریم تا بهترین زمان ممکن برای تلقیح مصنوعی گاو را مورد بررسی قرار دهیم .

بهترین زمان برای تلقیح مصنوعی گاو

دانستن تلقیح درست و در زمان مناسب برای گاو و همچنین کسانی که به نگهداری این نوع حیوان مشغول هستند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. به این خاطر شما دامداران عزیز که به نگهداری و پرورش گاو و گوساله می پردازید، باید بیشتر با مراحل فحل گاو و همچنین تلقیح مصنوعی این نوع حیوان آشنا شوید. زیرا با داشتن این اطلاعات می توانید بیشتر با مراحل آبستنی گاو ها آشنا شوید و بتوانید در دامداری خود به بازدهی بسیار خوبی نیز دست پیدا کنید. البته تلقیح مصنوعی فقط مناسب گاو نیست بلکه شما می توانید در سایر دام ها نیز مانند گوسفنده زنده به تلقیح مصنوعی بپردازید، و از این طریق به نتایج بسیار خوب و مثبتی نیز دست پیدا کنید.

چگونگی تلقیح مصنوعی گاو

البته در این میان توجه داشته باشید که زمان فحل و آبستن شدن گاو با سایر دام ها بسیار متفاوت است، و شما باید برای آبستنی دام خود بسیار با دقت عمل کنید. به این خاطر ما سعی داریم تا در ادامه به صورت بسیار دقیق و جامع به بررسی تلقیح مصنوعی گاو و شرایط مختلف آن برای آبستن شدن بپردازیم. تا از این طریق اطلاعات بسیار مفید و جامعی را در اختیار شما عزیزان دامدار قرار دهیم.

دفعات تلقیح گاو در سال

همانطور که اطلاع دارید هر گاو قادر است در طول یک سال یعنی 12 ماه یک دفعه آبستن شود. به این دلیل دانستن زمان فحل و آبستن شدن گاو برای دامداران بسیار مهم می باشد. زیرا با دانستن این امر می توانند سریع تر گاو را برای تلقیح طبیعی یا تلقیح مصنوعی آماده کنند، و به نتایجی دلخواه دست پیدا کنند. البته در بعضی از مواقع دامداران به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در این باره دچار مشکلاتی خواهند شد، و این امر باعث می شود تا درصد آبستن شدن گاو به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند. به این خاطر شما می توانید با کسب اطلاعاتی درباره زمان فحل گاو و زمان مناسب برای تلقیح مصنوعی گاو به راحتی گله و گاوهای خود را برای آبستن شدن آماده کنید. به این خاطر در ادامه ما قصد داریم تا به صورت کلی به بررسی زمان فحل و چگونگی تلقیح مصنوعی گاو بپردازیم.

نحوه تلقیح مصنوعی گاو

به این خاطر شما دامداران عزیز باید زمان دقیق فحل و همچنین آبستنی گاو را یادداشت کنید، و با این اطلاعات گاو ها و گله خود را تحت نظر قرار بگیرید. و بتوانید در زمان مناسب و دقیق به تلقیح مصنوعی و تلقیح طبیعی گاو بپردازید و درصد آبستنی گاو را به صورت چشمگیری افزایش دهید. البته شما باید توجه داشته باشید که اگر تلقیح گاو در زمانی زودتر یا دیرتر انجام شود ممکن است که درصد آبستن شدن گاو بسیار کاهش پیدا کند. اما شما با داشتن اطلاعاتی در این باره و دیدن علائم مربوط به فحل گاو 14 ساعت بعد از این امر به تلقیح مصنوعی گاو بپردازید.

چگونگی دانستن فحلی گاو

در گاوداری و پرورش گاو باید یک فرد به تنهایی مسئول فحلی گاو و آبستن آنها باشد و با یادداشت زمان این دوره های بتواند به بهترین شکل ممکن تلقیح مصنوعی و طبیعی را در بین گاو ها انجام هد. یکی از اهداف اصلی دامداران افزایش تعداد گله خود است، زیرا از این طریق می تواند به سود و درآمد قابل توجهی دست پیدا کنند. زیرا زمانی که شما زمان دقیق فحل گله و گاو خود را بدانید از این طریق عمل تلقیح مصنوعی به بهترین شکل ممکن صورت می گیرد و شما می توانید به یک گوساله سالم و زیبا دست پیدا کنید. به این خاطر شما عزیزان باید با دانستن اطلاعاتی در رابطه با فحل گاو بتوانید به بهترین شکل ممکن عمل تلقیح مصنوعی یا تلقیح طبیعی را انجام دهید.

پیشنهاد می کنیم بخوانید: گاو نژاد سمینتال

بهترین زمان فحل یابی کی است؟

یکی از سوالاتی که در رابطه با موضوع بهترین زمان تلقیح مصنوعی گاو پرسیده می شود. این مسئله است که بهترین زمان فحل یابی چه زمانی است؟، تا دامداران از این طریق بتوانند شرایط تلقیح را برای گاو فراهم کنند. در این رابطه باید بگوییم که 3 بازه زمانی مختلف در روز برای دانستن فحلی گاو وجود دارد. که شما در این سه زمان می توانید به خوبی علائم فحلی گاو را ببینید و مراحل لازم را برای تلقیح و آبستنی گاو انجام دهید. بازه زمانی مربوط این کار مربوط  به اول صبح، اول بعدازظهر و آخر غروب می باشد، که شما می توانید به صورت مشهود علائم مربوط به فحل را مشاهده کنید. البته باید توجه داشته باشید که اول صبح به دلیل اینکه قبل از دادن خوراک و شیر گیری دام می باشد، بهترین زمان فحل یابی برای گاو می باشد.

آموزش تلقیح مصنوعی

علائم نشان دهنده فحلی گاو

در این میان علائمی برای دانستن زمان فحلی گاو وجود دارد، که شما با دیدن آنها خواهید دانست که گاو در زمان مناسب برای تلقیح قرار دارد. به این دلیل قصد داریم تا در ادامه به صورت کلی این علائم را معرفی کنیم تا شما بیشتر با این علائم آشنا شوید. و با دیدن این علائم بتوانید در زمان مناسب به تلقیح مصنوعی دام خود بپردازید و به نتایج خوبی نیز دست پیدا کنید.

  • پریدن گاو فحل روی سایر گاو ها
  • تیز شدن گاو فحل
  • قرمز شدن فرج گاو فحل
  • ادرار زیاد و مکرر
  • خارج شدن موکوس از دستگاه تناسلی
  • پهلوی گاو فحل اغلب کثیف می باشد
  • گاو فحل در این زمان سر خود را روی قسمت خلفی سایر گاوها قرار می دهد
  • کپل گاو
  • و….

بهترین زمان برای تلقیح گاو بعد از زایمان

یکی از مشکلاتی که برای دامداران ممکن است به وجود بیاید، این مسئله می باشد که بهترین زمان تلقیح بعد از زایمان گاو کی است. شما باید در نظر داشته باشید که بعد از زایمان گاو و به دنیا آمدن گوساله 40 الی 50 روز علائم فحل در گاو نمایان است. شما در این زمان با دانستن شرایط گاو و با داشتن برنامه ریزی می توانید به خوبی تلقیح مصنوعی را انجام دهید. البته باید توجه داشته باشید که بر اساس شرایط آب و هوایی و همچون محیط زندگی گاو ممکن است این زمان بسیار متفاوت باشد. به این خاطر شما باید با دامپزشک با تجربه در این رابطه در تماس باشید تا به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنید.

تلقیح مصنوعی در گاو

دلیل خونریزی فرج گاو در زمان فحل چیست؟

یکی از اموری که عادی می باشد و در زمان فحل گاو صورت می گیرد، خونریزی در فرج گاو می باشد. و هر گاوی در زمان فحل خود خونریزی می کند که شما باید اطلاعاتی در این رابطه داشته باشید، تا در این رابطه دچار مشکل نشوید. زمانیکه تلقیح گاو 14 ساعت بعد از فحل گاو بگذرد و شما عمل تلقیح را انجام نداده باشید، به صورت متوسط 1 الی سه روز خونریزی در فرج گاو صورت می گیرد. اما شما باید در نظر داشته باشید که در زمان خونریزی تخمک داخل رحم از بین نمی رود و این خونریزی هیچ تاثیری روی آبستن شدن گاو ندارد. به همین خاطر شما نباید در رابطه با این خونریزی دچار نگرانی شوید، زیرا هیچ تاثیری بر روی آبستنی گاو ندارد.

در این مقاله و مطلب بهترین زمان برای تلقیح مصنوعی گاو، به صورت دقیق و جامع به بررسی این موضوع پرداختیم. تا دامداران عزیزی که قصد کسب اطلاعات بیشتری در این مورد دارند بتوانند با مطالعه این مقاله اطلاعات بسیار خوب و کاملی را به دست بیاورند و از این اطلاعات در کار و فعالیت خود استفاده کنند.

نوشتهٔ پیشین
فواید مصرف گوشت قرمز برای ورزشکاران
نوشتهٔ بعدی
تاثیر هورمون رشد بر افزایش شیر گاو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست

شماره تماس مرکز عرضه

جهت خرید گوسفند می توانید از هر ناحیه ای که هستید با ما تماس بگیرید.