تاثیر هورمون رشد بر افزایش شیر گاو

  1. سون شیپ
  2. وبلاگ
  3. تاثیر هورمون رشد بر افزایش شیر گاو
راه بالا بردن میزان شیر گاو

تاثیر هورمون رشد بر افزایش شیر گاو یکی دیگر از مقالات و مطالب مرتبط با دامداری می باشد. امروزه اغلب دامداران برای کسب سود و درامد بیشتر به دنبال استفاده از لبنیات مختلف دام هستند. به این خاطر شناخت روش هایی که بتوانید بر روی تولید شیر دام زنده تاثیر مثبت داشته باشد، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. زیرا دامداران با استفاده از این روش ها می توانند میزان تولید شیر گله و دام های خود را افزایش دهند و به درآمد بسیار خوبی نیز دست پیدا کنند. به این دلیل ما در این بخش از سایت 7 شیپ به بررسی دقیق موضوع تاثیر هورمون رشد بر افزایش میزان شیر گاو خواهیم پرداخت. تا از این طریق بتوانیم اطلاعات بسیار خوب و جامعی را در اختیار شما عزیزان دامدار قرار دهیم.

تاثیرات هورمون رشد بر روی افزایش میزان شیر گاو

دامداری یکی از مشاغل بسیار مهمی به شمار می رود، که نیازمند اطلاعات بسیار بالایی نیز می باشد. به این خاطر شما اگر به دنبال بازدهی بیشتر در این فعالیت هستید باید ابتدا اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. در این میان یکی از روش هایی که شما دامداران می توانید با استفاده از آن به درآمد و سود بیشتری دست پیدا کنید، افزایش میزان تولیدی شیر گاو و گله خود می باشد. به این خاطر شما باید ابتدا روش های مختلف افزایش شیر دام را مورد مطالعه قرار دهید، و با انتخاب بهترین روش ممکن بتوانید با به کارگیری ان به بازدهی بسیار عالی دست پیدا کنید.

افزایش شیر گاو

در این میان افزایش شیر گاو با استفاده از هورمون های رشد، به عنوان بهترین روش ممکن برای افزایش میزان تولیدی شیر گاو زنده شناخته می شود. که این روش از خصوصیات و ویژگی های بسیار خاصی برخوردار می باشد، و شما قبل از انجام و به کارگیری آن باید اطلاعات جامعی را در این باره به دست بیاورید، تا به بهترین شکل ممکن بتوانید از این روش عالی استفاده کنید. به این خاطر ما در ادامه قصد داریم تا به صورت دقیق و جامع روش افزایش شیر گاو با استفاده از هورمون رشد را مورد بررسی قرار دهیم.

با هورمون رشد شیر گاو افزایش می یابد؟

در حال حاضر روش های مختلفی برای زیاد کردن شیر گاو وجود دارد، که هر کدام از آنها دارای خصوصیات منحصر به فردی می باشند. در این میان استفاده از هورمون های رشد می تواند به عنوان کارآمدترین روش افزایش شیر دام شناخته شود. به این دلیل شما می توانید با استفاده از این هورمون در گله خود به طرز چشم گیری میزان تولیدی شیر گله خود را افزایش دهید، و از این طریق بتوانید به درآمد بسیار خوبی نیز دست پیدا کنید. به این خاطر شما دامداران با استفاده از این روش ها قادر خواهید بود تا شیر گاو و گله خود را بسیار زیاد افزایش دهید.

افزایش شیر گاو با استفاده از هورمون رشد

در این میان عوامل مختلفی همچون تغذیه و آب و هوا می تواند بر روی میزان شیر دام و گاو تاثیر گذار باشد. اما در این میان یکی از برترین فاکتورهایی که شما می توانید از آن استفاده کنید، به کارگیری هورمون رشد است که تاثیر بسیار زیادی بر روی تولید شیر گاو همچون گاو سمینتال دارد. هورمون رشد که با عنوان سوماتروپین یا BST نیز شناخته می شود می تواند بر جنبه های مختلف رشد گاو بسیار تاثیر گذار باشد. به این صورت که هورمون رشد علاوه بر افزایش شیر دارم، بر روی افزایش وزن و قد گوساله نیز بسیار تاثیر گذار می باشد. به این صورت که گوساله ها با این نوع هورمون دارای استخوان ها و ماهیچه های درشت تری نیز خواهند بود و از نظر اندامی تغییرات چشمگیری را به وجود خواهد آورد.

تاثیر هورمون بر شیر گاو

ترشح هورمون سوماتروپین یا همان رشد از قسمت قدامی غده هیپوفیز صورت می گیرد، که این هورمون دارای 178 الی 196 آمینه اسید مختلف می باشد. البته باید توجه داشته باشید که اغلب ورزشکاران نیز برای بهتر شدن از این هورمون نیز استفاده می کنند، که البته در استفاده از آن باید بسیار دقت کنند. البته باید توجه داشت که ترشح بیش از حد و همچنین ترشح کم این هورمون رشد می تواند تاثیرات و تبعاتی برای هر موجودی داشته باشد. به این صورت که ترشح ناکافی و کم این هورمون باعث می شود تا گوساله از هیکل و اندام کوچک و ضعیفی برخوردار باشد. و ترشح بیش از حد هورمون رشد باعث آکرومگالی و پهن شدن استخوان‌ها و مباحث مختلف دیگری خواهد شد. به این دلیل شما باید در تزریق و استفاده از این نوع هورمون بسیار با دقت عمل کنید، تا مشکلی برای گاو خود به وجود نیاورید.

اثرات متابولیک هورمون رشد بر روی بدن گاو

هورمون رشد دارای اثرات و عملکرد متابولیک زیادی بر روی بدن گاو می شود، که ما می خواهیم این اثرات را به صورت کلی مورد بررسی قرار دهیم. با ترشح و افزایش این نوع هورمون در بدن مصرف گلوکز موجود در بدن گاو به صورت چشمگیری کاهش پیدا می کند، و این امر باعث افزایش میزان گلوکز موجود در بدن و خون می شود. این عامل باعث می شود تا چربی موجود در بافت عضلانی گاو و خون به صورت بسیار چشمگیری کاهش پیدا کند. همچنین این امر باعث می شود تا میزان پروتئین و کربوهیدرات موجود در بدن حیوان ذخیره شود و باعث رشد بیش از حد گاو شود.

پیشنهاد می کنیم بخوانید: فواید استفاده از گوشت قرمز

این هورمون همچنین برای تامین انرژی بدن با استفاده از چربی موجود در بدن و خروج اسید های چرب از بافت عضلانی بسیار خوب عمل می کند. افزایش هورمون رشد باعث می شود تا عمل سنتز پروتئین در بدن گاو به خوبی صورت بگیرد، و این امر باعث می شود تا پروتئین کافی و لازم به تمام بخش های بدنی گاو و گوساله برسد.

راهکار زیاد کردن شیر گاو

افزایش تولید شیر گاو با تزریق هورمون رشد

یکی از بهترین راهکارها و روش های افزایش شیر گاو، تزریق مقدار مشخص و مناسبی از هورمون رشد و استفاده از نوردهی برای بالا بردن پروتئین و لاکتوز شیر می باشد. همچنین شما می توانید با تزریق سوماتروپین گاوی و همچنین پرولاکتین باعث افزایش اندازه و حجم پستان گاو شوید، که این امر تداوم شیر دهی را برای گاو به وجود خواهد آورد. همچنین شما می توانید با تغذیه خشک گاو با استفاده از DMI در کنار هورمون رشد باعث افزایش تولید شیر گاو و گله خود شوید. البته باید توجه داشته باشید که این کار نیازمند اطلاعات بالایی می باشد، به این خاطر شما باید برای انجام این کار سخت و تزریق هورمون رشد از دامپزشک ماهر و با تجربه کمک بگیرید.

ما در این مقاله به صورت کلی و اختصاصی تاثیر تزریق هورمون رشد را بر افزایش شیر گاو مورد بررسی قرار دادیم. تا شما دامداران عزیز و گرامی که قصد انجام چنین کاری را دارید، بتوانید با مطالعه این مقاله جامع اطلاعات بسیار خوبی را به دست بیاورید. و با انجام این کار بتوانید میزان شیر تولید توسط گله گاو خود را در دوره معینی چندین برابر کنید.

نوشتهٔ پیشین
بهترین زمان برای تلقیح مصنوعی گاو
نوشتهٔ بعدی
عوامل موثر در ناباروری گاو های شیری و راه های رفع آنها

1 دیدگاه. Leave new

  • سلام وقت بخیر تزریق امپول رشد برای افرازیش شیر درچه زمانی انجام میشود در دوران بارداری یا بعد از زایمان

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست

شماره تماس مرکز عرضه

جهت خرید گوسفند می توانید از هر ناحیه ای که هستید با ما تماس بگیرید.