گوسفند نژاد دولان گرانترین گوسفند جهان

  1. سون شیپ
  2. وبلاگ
  3. گوسفند نژاد دولان گرانترین گوسفند جهان
گوسفند دولان

گوسفند نژاد دولان ( dolan ) گرانترین گوسفند جهان شناخته می شود، که دارای خصوصیات و ویژگی های بسیار متفاوت و خاصی می باشد. به این خاطر ما در این مقاله و مطلب از سایت 7 شیپ قصد داریم تا به صورت کامل و اختصاصی به بررسی گوسفند نژاد دولان بپردازیم، تا اطلاعات بسیار خوب و کافی را در اختیار دامداران قرار دهیم. در حال حاضر در جهان نژادهای متفاوتی از دام زنده وجود دارد، که هر کدام از آنها دارای خصوصیات و ویژگی های بسیار خاصی نسبت به یکدیگر می باشند.

البته در این بین قیمت و ارزش هر کدام از آنها نسبت به یکدیگر بسیار متفاوت می باشد. اما در این میان گوسفند دولان به خاطر داشتن خصوصیات بسیار عالی و منحصر به فردی که دارد، به عنوان گران قیمت ترین گوسفند جهان شناخته می شود به این خاطر در ادامه به بررسی بیشتر خصوصیات آن می پردازیم.

گوسفند دولان گران قیمت ترین گوسفند جهان

همانطور که شما دامداران عزیز باخبر هستید، نژادهای مختلفی از گوسفند زنده وجود دارند که هرکدام از آنها دارای خصوصیات ظاهری بدنی و … خاصی می باشند. در ایران نیز اگر دقت کنید خواهید دید که در مناطق مختلف تنوع نژادی بسیار زیادی مشاهده می شود، که هر کدام از آنها در شرایط آب و هوایی مختلفی زندگی می کنند. به همین دلیل باید توجه داشته باشید که هر کدام از نژادهای گوسفند زنده با یک نوع آب و هوا سازگار شده اند، و در آن شرایط نیز بازدهی بسیار خوبی دارند. برای درک بهتر این موضوع باید بدانید که گوسفند نژاد فراهانی مخصوصی مناطق مرکزی و گرم کشور می باشد، و نمی توان آن را در مناطق سرد و کوهستانی نگهداری کرد زیرا بازدهی مناسب و خوبی نخواهد داشت.

قیمت گوسفند دولان

در رابطه با قیمت نژادهای مختلف دام زنده نیز باید بگوییم، که بر اساس ویژگی های بدنی و ظاهری قیمت و ارزش هر کدام از نژادهای گوسفند متفاوت می باشد. در این میان گوسفند دولان به عنوان باارزش ترین و گران قیمت ترین گوسفند در جهان شناخته می شود. که این افزایش قیمت نیز به خاطر خصوصیات ظاهری و بدنی این نوع دام می باشد، که باعث تمایز آن با سایر نژادها شده است. البته در ایران نیز بعضی از نژادهای گوسفند به خاطر ویژگی های خاصی که دارند دارای ارزش بیشتری نسبت به سایر دام ها می باشند.

قیمت نژادهای مختلف گوسفند زنده

امروزه قیمت گوسفند زنده در جهان و ایران با یکدیگر بسیار متفاوت است، به این خاطر نمی توان گفت که ارزش هر گوسفندی با خصوصیاتی مثل یک می باشند. در حال حاضر قیمت نژادهای مختلف گوسفند بر اساس خصوصیات و ویژگی هایی که دارند بسیار متفاوت می باشد. به این گونه که قیمت بعضی از نژادها بسیار زیاد است و قیمت بعضی از آنها نیز کم می باشد. که این امر باعث شده است تا دامداران قادر نباشند تا به خرید نژادهای گران قیمت دام در جهان بپردازند، و به نگهداری و پرورش آنها بپردازند. البته در این میان نژاد گوسفند دولان به عنوان یکی از گرانترین نژادهای دام در جهان شناخته می شود. باید توجه داشته باشید که تعداد کمی از این نژاد در جهان موجود است و ین امر نیز باعث شده تا تعداد کمی از دامداران بتوانند به نگهداری این نوع دام بپردازند.

گوسفندان دولان

گوسفندان نژاد دولان

در این بین گوسفند دولان شاید به عنوان برترین نژاد دام در جهان شناخته نشود، اما به خاطر ظاهر و ویژگی هایی که دارد به عنوان گران ترین گوسفند جهان شناخته می شود. زیستگاه اصلی و محل پرورش این نوع دام اغلب چین و منطقه کاشغر می باشد، که از زیستگاه و شرایط آب و هوایی خاصی برخوردار می باشد. البته باید بدانید که طبق سرشماری های انجام شده حدود 1000 راس از نوع نژاد در جهان وجود دارد، که توسط دامداران خاصی نگهداری و پرورش داده می شوند. البته اغلب افراد نیز با استفاده از ژن و نطفه به تولید و پرورش این نوع نژاد می پردازند، تا از این طریق بتوانند با تولید بهترین گوسفندان ممکن و با فروش آنها به درآمد و سود قابل توجهی دست پیدا کنند.

ویژگی های گوسفند دولان

هر کدام از نژادهای گوسفندان در جهان دارای ویژگی های ظاهری و بدنی مختص و خاص به خود می باشند. در این بین نژاد دولان به عنوان یکی از نژادهای متفاوت در جهان شناخته می شود که از نظر ظاهری و بدنی تفاوت بسیار زیادی با سایر نژادهای گوسفند دارد. این نوع دام دارای بدنی بسیار قوی هستند، که دلیل این امر نیز جثه و هیکل بسیار بزرگ آنها می باشد. وزن گوسفنده زنده دولان زیاد است و در دوره های مختلف آنها شاهد افزایش وزن بسیار زیادی می شوند. به طور مثال در شش ماهگی این گوسفندان دارای وزنی حدود 100 کیلو گرم هستند، همچنین قد آنها به حدود 160 سانتی متر می رسد که تمام اینها نشان دهنده جثه بسیار تنومند این نژاد می باشد. همچنین دنبه این نوع دام دارای شکلی گرد می باشد که حالتی سفت و محکم دارد، و مانند دنبه سایر گوسفندان شل و افتاده نیست.

بره دولان

از نظر ظاهری نیز این نوع نژاد با سایر گوسفندان دارای تفاوت هایی می باشد، که شما به راحتی می توانید به شناسایی این نوع نژاد بپردازید. رنگ سر این نوع دام اغلب مشکلی و رنگ دم آنها نیز سفید می باشد ولی رنگ بدن این نوع گوسفند می تواند متفاوت باشد. رنگ دست و پای این نوع دام اغلب تا به شکم سیاه رنگ می باشد، که این امر باعث زیباتر شدن این نوع دام شده است. بره‌ های این نوع گوسفندان نیز اغلب گودی کمر وجود دارد، که با بزرگ شدن دام این گودی کمر کم کم از بین خواهد رفت. البته صورت و کله این نوع نژاد نیز دارای حالت خاصی می باشد که شما با دیدن عکس های مربوط به این نژاد می توانید با شکل اصلی کله این نوع گوسفندان آشنا شوید.

پیشنهاد می کنیم بخوانید: بهترین نژاد گوسفندان چند قلوزا

دلیل پرورش گوسفندان دولان

بسیاری از دامداران به دنبال کسب سود و درآمد بیشتری هستند، به این خاطر از نژادهای خاصی استفاده می کنند تا بتوانند با فروش آنها به درآمد خوبی دست پیدا کنند. در این بین گوسفند دولان به عنوان گرانترین دام جهان شناخته می شود که شما می توانید با نگهداری از آنها و فروش آن به درآمد بسیار خوبی دست پیدا کنید. در همین رابطه نیز افرادی وجود دارد که با پرورش این نوع نژاد و فروش اسپرم آنها که در لقاح مصنوعی کاربرد دارد، به درآمد خوبی دست پیدا می کنند. زیرا افرادی وجود دارند که برای اصلاح نژادهای گوسفند و به وجود آوردن یک نژاد عالی و برتر حاضر هستند تا هزینه و مبلغ زیادی را صرف کنند. همچنین به این خاطر که قیمت گوسفند روز به روز افزایش پیدا می کند، دامداران از طریق خرید و فروش این نوع دام می توانند به درآمد خوبی دست پیدا کنند.

گوسفند نژاد دولان

قیمت گوسفند dolan

این نوع نژاد به خاطر اینکه تعداد محدودی از آن در جهان وجود دارد و همچنین ویژگی های بسیار خاص اندامی و ظاهری دارد، از قیمت بسیار زیادی نیز برخوردار می باشد. به این صورت که قیمت هر کیلو از گوشت این نژاد به حدود چند هزار دلار می رسد، به این خاطر افراد بسیار کمی در جهان قادر به تهیه و استفاده از این نوع گوشت هستند. شما باید توجه داشته باشید که در یک مراسم در کشور اسکاتلند این نوع نژاد گوسفند به قیمت حدود 152 هزار پوند فروخته شد، که قیمتی دو برابر یک ماشین پورشه دارد. البته باید دانست که به دلیل نوسانات در قیمت گوسفند، ارزش این نوع دام همیشه ثابت نیست. اما سایت های فعال در این زمینه قیمت این نوع دام را چیزی در حدود یک میلیون و چهارصد هزار پوند قیمت گذاری کرده اند.

در این مقاله گوسفند نژاد دولان گران قیمت ترین گوسفند جهان، به صورت دقیق و جامع به بررسی خصوصیات ظاهری و بدنی این نوع دام پرداختیم. تا شما دامداران عزیز که به دنبال شناخت نژادهای مختلف گوسفند در جهان هستید، بتوانید با مطالعه این مطلب به اطلاعات بسیار خوب و جامعی دست پیدا کنید.

نوشتهٔ پیشین
خواص مصرف یونجه برای گوسفند
نوشتهٔ بعدی
لیست کامل واکسن های ضروری برای طیور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست

شماره تماس مرکز عرضه

جهت خرید گوسفند می توانید از هر ناحیه ای که هستید با ما تماس بگیرید.