روش تشخیص گوسفند سالم

روش تشخیص دام زنده سالم یکی دیگر از مقالات و مطالبی می باشد، که ما در رابطه با گوسفند زنده به بررسی آن خواهیم پرداخت. همواره شناسایی دام های سالم و مناسب برای نگهداری و پرورش برای دامداران بسیار حائز اهمیت می باشد. زیرا زمانی که شما بتوانید از دام و گوسفندان زنده سالم نگهداری کنید و به پرورش آنها بپردازید، می توانید به بازدهی بسیار خوبی دست پیدا کنید.

دام سالم قادر است تا در شرایط مختلف به تولید انواع محصولات لبنی بپردازد، و همچنین در زمان کوتاهی به افزایش وزن چشم گیری دست پیدا کنند. در این رابطه ما قصد داریم تا در این بخش از سایت 7 شیپ موضوع راه تشخیص دام سالم از دام بیمار را مورد بررسی قرار دهیم، تا اطلاعات خوب و کاملی را در اختیار شما بگذاریم.

روش های تشخیص دام سالم از دام بیمار

برای اینکه شما فعالیت دامداری را شروع کنید، باید ابتدا اطلاعات خوبی را در این باره به دست بیاورید. تا از این طریق بتوانید با استفاده از اطلاعاتی که به دست آوردید به انتخاب دام مناسب بپردازید، و به صورت اصولی و درست به نگهداری و پرورش از آنها بپردازید. به این خاطر برای دامداران عزیزی که قصد خرید و شروع فعالیت دامداری را دارند، دانستن اطلاعاتی درباره سلامت جسمانی دام و گوسفند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا با این اطلاعات قادر خواهد بود تا به خرید و پرورش نژادهای سالم و پر بازده دام بپردازد، و از این طریق بتوانند به سود و بازدهی بسیار خوبی دست پیدا کنند.

راه تشخیص گوسفندان سالم

امروزه بنا به شرایطی که به وجود آمده است، و قیمت دام زنده بسیار افزایش پیدا کرده است. خرید یک نوع دام زنده سالم و تندرست که بهترین بازدهی را از خود نشان دهد بسیار حائز اهمیت می باشد. زیرا وجود بیماری در هر نوع دام باعث می شود تا علاوه بر خود دام، گله شما نیز بیمار شود. و این بیماری به صورت مستقیم بر روی کارکرد و بازدهی مثبت دام های شما تاثیرات منفی خواهد گذاشت. به این خاطر شما باید با دقت بالایی در انتخاب و خرید دام اقدام کنید، تا با انتخابی درست و عالی بتوانید علاوه بر کسب سود و درامد باعث گسترش تعداد گله دام زنده خود نیز بشوید. البته در این بین انتخاب دام سالم برای قربانی کردن و ذبح نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

چرا باید از دام سالم استفاده کنیم

سوالی که در این بین مطرح خواهد شد، این مسئله است که چرا دامداران باید از دام سالم و مناسب استفاده کنند؟. در این رابطه باید بگوییم که دام بیمار بسیار ضعیف می باشد و همین امر نیز او را در انجام تولید مثل، افزایش وزن، رشد و تولید محصولات لبنی و غیره محدود خواهد کرد. و دلیل اغلب خرید و نگهداری از دام نیز استفاده از محصولات آنها می باشد، و زمانی که دام بازدهی مناسبی نداشته باشد، شما به نتایج مد نظر خود دست پیدا نخواهید کرد. به این دلیل شما باید بتوانید با انتخاب دام زنده و مناسب علاوه بر کسب نتیجه عالی، سرمایه خود را نیز در یک کار خود سرمایه گذاری کنید و بتوانید به درآمد خوبی در این باره دست پیدا کنید.

خرید گوسفنده سالم

تشخیص دام سالم و مناسب

همیشه تشخیص دام سالم برای کسانی که قصد نگهداری و پرورش گوسفند و انواع دام را دارند، و همچنین کسانی که به ذبح و قربانی دام می پردازند اهمیت خاصی دارد. زیرا نگهداری و پرورش دام زنده بیمار بسیار سخت می باشد و دارای هزینه بسیار زیادی نیز برای دامدار است. در این میان باید توجه داشته باشید که استفاده از گوشت دام بیمار نیز برای شما می تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد. به این صورت که بعضی از بیماری ها در میان دام و انسان مشترک هستند و می توانند به بدن انسان منتقل شوند. به این خاطر ما خصوصیات دام سالم و مناسب را در ادامه به صورت اختصاصی مورد بررسی قرار می دهیم، تا اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم.

میزان تحرک و فعالیت

یکی از روش های تشخیص دام سالم فعالیت بدنی و تحرک بیش از حد می باشد، اما دام بیمار و مریض از تحرک بسیار کمی برخوردار می باشد. نشان دادن واکنش به اتفاقات مختلف، بالا نگه داشتن سر و همچنین تحرک کافی و زیاد یکی از نشانه های اصلی دام زنده سالم می باشد. به صورت کلی دام هایی که سالم باشند در گله به صورت هماهنگ و منظم حرکت می کنند و در یک راستا به پیش می روند. اما دام های بیمار اغلب از گله دور می مانند و نمی توانند پا به پای سایر دام ها حرکت و فعالیت داشته باشند، که دلیل این امر نیز ضعف بدنی می باشد. در صورت کلی دام بیمار اغلب سر خود را به پایین می اندازد و در یک مکان می ایستد و می خوابد بدون داشتن هیچ تحرک و فعالیتی.

راه شناساییی دام سالم از بیمار

بررسی شکل ظاهری دام سالم

شکل ظاهری دام نیز می تواند یکی از ملاک های تشخیص دام زنده سالم باشد، به این دلیل ما به بررسی بیشتر این موضوع می پردازیم. به این صورت که شما می توانید با توجه به گوش، چشم، دهان و .. دام از بیمار بودن آن مطلع شوید. داشتن گوش های بر افراشته و همچنین واکنش نشان دادن به صدا و تکان دادن گوش هنگام نشستن حشرات بر روی آن می تواند، یکی از علائم دام سالم و غیر بیمار باشد. چشم دام نیز باید شفاف باشد، و از آن هیچ گونه ترشحات غیر عادی خارج نشود. همچنین دهان و بینی دام باید فاقد هر گونه ترشحات خارجی باشد، و اگر ترشح غیر طبیعی داشت دلیل بر بیمار بودن دام می باشد. توجه داشته باشید که این ویژگی ها تنها مختص گوسفند نمی باشد بلکه برای گوساله زنده، بز، بره و … نیز می تواند مورد توجه باشد.

بررسی وضعیت اشتها و تغذیه دام زنده سالم

یکی از مشکلاتی که باعث ضعیف شدن دام های بیمار می شود، این نکته است که آنها فاقد اشتها هستند. به این صورت که دام بیمار حتی با دیدن علوفه و همچنین خوراک به سمت آن حرکت نمی کند، و به نوعی بی اشتها می باشد. اما در این میان دام سالم دارای اشتهای خوبی است و در هر ساعتی می تواند برای رفع نیاز خوراک خود تلاش کند. وجود بیماری های مختلف گوارشی همچون زخم دهان و … می تواند یکی از علل اصلی کم اشتهایی در انواع دام باشد و مشکلات مختلفی را برای آن به وجود بیاورد.

تشخیص دام بیمار از دام سالم

بررسی چگونگی نشخوار گوسفند سالم

بررسی نشخوار دام ها می تواند یکی از علائم مربوط به بیمار بودن و سالم بودن آنها باشد، به این خاطر شما باید به صورت کلی به این موضوع توجه داشته باشید. به این صورت که دام هایی که به صورت منظم و دقیق به نشخوار می پردازند، دام های سالم و فاقد بیماری هستند. اما اگر دامی مدت زمان زیادی نشخوار نکند، این امر نشان دهنده بیمار بودن و همچنین داشتن مشکل در دام می باشد، که بیماری های گوارشی می تواند دلیل عمده به وجود آمدن این مشکل باشند و شما دامداران باید نسبت به رفع بیماری و مشکل دام اقدام کنید.

بررسی پوشش خارجی دام سالم

بررسی پوشش خارجی دام مانند پشم آن می تواند بیان گر سلامت و یا بیماری دام باشد، به این خاطر شما باید در خرید انواع دام به این مسئله توجه داشته باشید. به این صورت که مو و پشم دام نباید به راحتی کنده شود، البته در فصل زمستان مقداری از پشم دام به صورت طبیعی ریزش خواهد داشت که این ریزش نباید ادامه دار باشد. پشم گوسفندان سالم باید مجعد باشد، به این صورت که مو و پشم صاف و یکدست نشان دهنده سلامت و عدم بیمار بودن دام می باشد. البته باید بدانید که پوست حیوانات نیز نباید دارای زخم های مختلفی باشد، که این امر نیز نشان دهنده بیماری دام می باشد.

در این بخش روش تشخیص دام سالم و مناسب، به صورت کاملا تخصصی و جامع به بررسی این موضوع پرداختیم. تا بتوانیم از این طریق اطلاعات بسیار خوب و جامعی را در اختیار دامداران عزیزی که قصد خرید و ذبح حیوانات را دارند بگذاریم. و آنها بتوانند با این اطلاعات به راحتی نسبت به خرید دام سالم و مناسب اقدام کنند.

نوشتهٔ پیشین
فواید زود شیرگیری گوسفند و بره
نوشتهٔ بعدی
متوسط وزن گوسفند زنده و تاثیر آن روی قیمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست

شماره تماس مرکز عرضه

جهت خرید گوسفند می توانید از هر ناحیه ای که هستید با ما تماس بگیرید.