دلیل مرگ ناگهانی گوسفندان و راه پیشگیری

  1. سون شیپ
  2. وبلاگ
  3. دلیل مرگ ناگهانی گوسفندان و راه پیشگیری
علت مرگ گوسفندان

دلیل مرگ ناگهانی گوسفندان و راه پیشگیری یکی دیگر از مقالات و موضوعات مهم در رابطه با، نگهداری و مراقبت از گوسفند می باشد. همواره ممکن است که گله یا گوسفندان دچار مشکلات و بیماری هایی شوند، که این مشکلات در مواقعی باعث تلف شدن و مرگ دام خواهند شد. به همین دلیل شما دامداران عزیز باید اطلاعات زیادی درباره چگونگی مراقبت از انواع دام را داشته باشید، تا در مواقع مختلف بتوانید در صورت بروز مشکل به رفع آنها بپردازید و از تلف شدن دام خود جلوگیری کنید. چرا که قیمت روز گوسفند زنده برای هر راس مقداری می باشد، که تلف شدن هر راس باعث متضرر شدن دامدار خواهد شد، بنابراین بهتر است اقدامات مناسبی در این رابطه در نظر داشته باشید.

علت مرگ ناگهانی گوسفند زنده

از نظر بعضی از افراد دامداری کار راحت و بدون دردسری می باشد، اما این گونه نیست و دامداری از سختی های بسیار زیادی برخوردار است. به همین خاطر اگر شما به دنبال موفقیت در فعالیت دامداری می باشید باید اطلاعات جامعی را درباره چگونگی مراقبت از دام به دست بیاورید. برای نگهداری از دام شما باید اطلاعاتی درباره زمان تغذیه، زمان مناسب واکسیناسیون، چگونگی نگهداری، بهداشت، آبستن شدن دام و … را داشته باشید. تا در صورت بروز هر مشکلی بتوانید با رعایت اصول مناسب و صحیح به رفع مشکل گوسفند و دام بپردازید. در این میان شناخت بیماری های شایع و خطرناک دام و گوسفند زنده نیز بسیار حائز اهمیت می باشد، زیرا در صورت ابتلای هر دام به بعضی از بیماری ها ممکن است که آنها تلف شوند.

دلیل مرگ ناگهانی دام

در این میان نیز ممکن است که گوسفندان به صورت ناگهانی تلف شوند، که این امر نیز بنا به دلایلی می باشد. به این خاطر ما قصد داریم تا در این بخش به صورت دقیق و جامع به بررسی دلایل مرگ ناگهانی گوسفندان بپردازیم، تا اطلاعات جامعی را در این باره عرضه کنیم. همچنین برای رفع این مشکل راه پیشگیری نیز وجود دارد، که برای کمک بیشتر به دامداران به ارائه آنها نیز خواهیم پرداخت.

بیماری های گوسفند و دام

گوسفندان و انواع دام نیز می توانند بیمار شوند و همین امر می تواند مشکلات مختلفی را برای دام به وجود بیاورد. در این میان بیماری های بسیار مختلفی وجود دارند، که هر کدام می توانند تاثیرات منفی را بر روی سلامت بدن دام به وجود بیاورند. که ما در بخش ها و مقالات قبلی خود به صورت اختصاصی و بسیار عالی به بررسی انواع بیماری های دام پرداختیم، تا شما با شناخت علائم و راه درمان بیماری ها بتوانید به سلامت گله و دام های خود کمک کنید. در این میان بیماری ها خطرناکی نیز وجود دارند، که باعث تلف شدن و مرگ دام شما خواهند شد. به این دلیل شما دامداران عزیزی که به دنبال سود و درآمد خوبی هستید باید با شناخت انواع بیماری و رعایت اصول بهداشتی از بروز انواع مشکلات در گله و گوسفندان خود جلوگیری کنید.

پیشنهاد می کنیم بخوانید: بیماری های کشنده گوسفندان

دلایل مرگ ناگهانی گوسفندان و راه پیشگیری

در بعضی از مواقع ممکن است که دام بدون هیچ علائم و مشکلاتی تلف شود، و برای دامدار این سوال مطرح شود که دلیل مرگ دام چیست. در این رابطه باید به شما عزیزان بگوییم که هر علتی معلولی دارد، و دلیل مرگ ناگهانی گوسفندان نیز بیماری می باشد. به این صورت که بیماری به صورت پنهان مدت زمان طولانی در بدن میزبان وجود داشته است، و به مرور زمان باعث مرگ گوسفند زنده خواهد شد. به همین خاطر شما دامداران عزیز باید شناخت کافی در رابطه با نگهداری از دام و همچنین بیماری های آنها داشته باشید، تا از بروز مشکلات مختلف در گله خود جلوگیری کنید.

دلیل مرگ ناگهانی بره

البته ما قصد داریم تا در این مقاله به معرفی بیماری هایی که باعث مرگ ناگهانی دام خواهد شد بپردازیم، تا اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم. و همچنین شما با شناخت این بیماری ها و راه پیشگیری از بروز آن در دام و گله خود جلوگیری کنید. به این دلیل اگر به دنبال دامداری با سود و درآمد عالی و بالا هستید، باید اطلاعات خاصی درباره چگونگی مراقبت و نگهداری از دام را داشته باشید. به این خاطر در ادامه ما دو بیماری خطرناک که باعث مرگ گوسفند خواهد شد را بررسی می کنیم.

بیماری کشنده شاربن

بیماری شاربن به عنوان یکی از بیماری های کشنده دام زنده شناخته می شود، که باعث مرگ ناگهانی دام خواهد شد. این بیماری می تواند در طی یک الی دو روز انواع دام در سنین مختلف را تلف کند، به این دلیل باید توجه زیادی به این بیماری خطرناک داشته باشید. خارج شدن خون سیاه از دهان، بینی و سایر منافذ بدن گوسفند، می تواند به عنوان نشانه ها و علائم بروز چنین مشکلی شناخته شود. این نوع بیماری بسیار خطرناک می باشد و می تواند به سرعت در بین انسان و دام منتقل شود. به این دلیل اگر دامی بر اثر چنین مشکلی تلف شد شما دامداران نباید به خون و دام دست بزنید، و با استفاده از پوشش هایی همچون لباس مخصوص، دستکش و ماسک نسبت به جابجایی دام اقدام کنید. تا با این کار از سرایت این بیماری به سایر دام ها و همچنین خودتان جلوگیری کنید.

علت تلف شدن گوسفندان

در رابطه با دامی که بر اثر این بیماری تلف شده است باید بگوییم که، دامدار باید با رعایت اصول بهداشت فردی لاشه گوسفند را در عمق دو متری خاک دفن کند. همچنین باید بدانید که اجزای بدن حیوان همچون گوشت، جگر، پوست و … دام دیگر قابل استفاده نیستند، زیرا می توانند این بیماری را انتقال دهند. همچنین سفت و خشک نشدن گوشت، متورم شدن طحال و از بین رفتن آن، ادرار تیره در صورت بررسی مثانه دام و … از نشانه هایی می باشد، که شما در لاشه دامی که بر اثر این مشکل تلف شده است مشاهده خواهید کرد. ابتلا به شاربن را می توان دلیل مرگ ناگهانی گوسفندان دانست.

بیماری آنتروتوکسمی

آنتروتوکسمی یکی دیگر از بیماری های خطرناک برای دام به شمار می رود، که باعث مرگ گوسفندان خواهد شد. به این دلیل شما عزیزان دامدار باید در هنگام خرید بره و بز زنده به وجود بیماری در دام و همچنین سلامت آن توجه داشته باشید. بیشترین میزان مرگ بره ها در بدو تولد و همچنین چند هفته بعد از تولد بر اثر بیماری آنتروتوکسمی می باشد. اسهال خونی در بره و گوسفند در کنار درد شدید در شکم می تواند از علائم ابتلا به این بیماری باشد، که در صورت عدم توجه باعث مرگ بره خواهد شد. همچنین باید بدانید که درمان این بیماری بسیار زمان بر است و همچنین صد در صد نمی باشد، به این دلیل شما باید در هنگام خرید بره به این نکته توجه داشته باشید.

علل مرگ گوسفند زنده

البته شما دامداران باید توجه داشته باشید، که اگر دامی بر اثر این بیماری تلف شده باشد، علائمی همچون  به وجود آمدن مایع کاهی رنگ در دور قلب، وجود مایعات خونی در حفره بطن قلب، روده ها و همچنین دستگاه گوارشی پز از خون در جسد به صورت واضح دیده می شود. البته ما در یک مقاله به صورت دقیق و بسیار جامع به بررسی بیماری آنتروتوکسمی و علائم مربوط به ان پرداختیم، که شما با مطالعه آن می توانید اطلاعات خوبی را در این زمینه به دست بیاورید.

در این مقاله و مطلب دلیل مرگ ناگهانی گوسفندان و راه پیشگیری آن به صورت جامع و تخصصی به بررسی این موضوع بسیار مهم پرداختیم. تا بتوانیم در این رابطه اطلاعات خوبی را در اختیار دامداران عزیز قرار دهیم، و آنان با استفاده از این اطلاعات به درستی به مراقبت از دام و گوسفندان خود بپردازند.

نوشتهٔ پیشین
گوسفند نژاد افشاری، معرفی انواع نژاد افشار با قیمت و خصوصیات
نوشتهٔ بعدی
پراکندگی گوسفندان در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست

شماره تماس مرکز عرضه

جهت خرید گوسفند می توانید از هر ناحیه ای که هستید با ما تماس بگیرید.