خواص شیر الاغ برای انسان و انواع بیماری

  1. سون شیپ
  2. وبلاگ
  3. خواص شیر الاغ برای انسان و انواع بیماری
شیر الاغ

خواص شیر الاغ برای انسان و انواع بیماری یکی دیگر از مقالاتی می باشد، که ما قصد داریم به بررسی دقیق و جامع آن بپردازیم. در چند سال اخیر تحقیقات و پژوهش های زیادی بر روی خواص شیر الاغ صورت گرفته است، و نتایج بسیار مثبتی نیز داشته است. به این صورت که شیر این حیوان دارای خاصیت آنتی باکتریال می باشد و برای درمان بیماری ها و تقویت قوای بدن انسان نیز بسیار مفید است. به این خاطر ما در این بخش از سایت 7 شیپ قصد داریم به معرفی فواید شیر الاغ بپردازیم، تا اطلاعات بسیار خوب و جامعی را در این باره در اختیار شما قرار دهیم. شیر الاغ همچون شیر شتر زنده برای درمان انواع بیماری انسان کاربرد مثبت دارد به این خاطر سعی می کنیم به صورت دقیق خواص شیر این حیوان را مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی فواید شیر الاغ برای انسان

انسان ها همواره به دنبال استفاده از منابع مختلف روی زمین برای درمان بیماری های مختلف هستند. به این خاطر به دنبال این هستند تا از تمام منابع موجود برای پیشرفت و ترقی انسان استفاده کنند، تا از این طریق از بیمار شدن انسان ها جلوگیری کنند. در طی چند سال اخیر نیز تحقیقات بسیار زیادی توسط دانشمندان جهان بر روی شیر الاغ و کیفیت آن صورت گرفته است. که مشخص شده است این نوع شیر دارای خواص و فواید بسیار زیادی می باشد، به این صورت که شما می توانید برای درمان و پیشگیری از انواع بیماری از این نوع فراورده حیوانی استفاده کنید. البته در بعضی از کشورهای اروپایی و توسعه یافته از شیر الاغ به عنوان یک محصول لبنی مانند ماست، پنیر و … استفاده می کنند.

خواص درمانی شیر الاغ

البته باید دانست که در گذشته و طب سنتی، شیر الاغ به عنوان یکی از داروهای پر کاربرد استفاده می شده است. و طبیبان برای رفع بیماری های مربوط به تنفس و سیاه سرفه اغلب شیر الاغ را برای بیماران خود تجویز می کردند. به این دلیل باید دانست که شیر الاغ از کاربرد بسیار زیادی در طب و سلامتی برخوردار است و شما برای درمان انواع بیماری ها می توانید از این نوع شیر استفاده کنید.

مواد تشکیل دهنده شیر خر

شیر الاغ یا همان شیر خر در اکثر کشور های توسعه یافته به عنوان یکی از محصولات لبنی با ارزش و گران شناخته می شود. به این صورت که این کشور ها اغلب از شیر الاغ برای ساخت انواع فراورده های لبنی استفاده می کنند. و دلیل این امر نیز پروتئین بالای موجود در شیر و چربی بسیار پایین آن نسبت به سایر شیر حیوانات اهلی همچون بز زنده می باشد. به این خاطر ما سعی داریم به صورت کلی محتویات و مواد تشکیل دهنده شیر خر را معرفی کنیم، تا اطلاعات بسیار دقیقی را در اختیار شما عزیزانی که قصد استفاده از این فراورده لبنی را دارید بگذاریم.

فایده شیر الاغ

شیر الاغ از جهاتی شباهت بسیار زیادی به شیر انسان دارد، به این صورت که مقدار لاکتوز، ترکیب اسید آمینه و پروتئین موجود در شیر خر، همانند شیر انسان می باشد. البته مقدار پروتئین این شیر نسبت به سایر شیرها بسیار کمتر می باشد،  افرادی که قصد کاهش وزن خود را دارند می توانند با خیال راحت از این نوع محصول استفاده کنند. همچنین این نوع شیر دارای مقادیری پروتئین  لیزوزیم و لاکتوفرین می باشد، که این دو شاخه اسید آمینه خاصیت آنتی باکتریال و ضد میکروب را دارا می باشند. این دو نوع اسید آمینه در شیر انسان نیز دیده می شود، و در شیر سایر حیوانات اهلی مانند شتر، گاو و گوسفند وجود ندارد. البته باید توجه داشته باشید که پروتئین لیزوزیم مقاومت بالایی در برابر گرما دارد، و حتی در روده انسان نیز حالت و خاصیت خود را از دست نمی دهد.

فواید شیر خر برای انسان و انواع بیماری ها

شیر الاغ دارای خواص و فواید بسیار زیادی برای انسان می باشد، و طبیبان اغلب از این شیر برای درمان و پیشگیری انواع بیماری استفاده می کنند. به این خاطر ما سعی داریم تا در ادامه به صورت کلی و جامع به معرفی فواید شیر الاغ برای بیماری انسان بپردازیم، تا از این طریق اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم. به این خاطر ما به صورت اختصاصی کاربرد شیر این حیوان را برای درمان انواع بیماری و خاصیت آن را مورد نقد قرار خواهیم داد، تا شما بتوانید در صورت نیاز از این فرآورده به صورت صحیح استفاده کنید.

کم خوابی و درمان ان با شیر الاغ

کم خوابی یکی از معضلات اصلی جامعه به شمار می رود، که افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند. به این دلیل شیر الاغ یکی از روش هایی می باشد که شما با استفاده از آن می توانید کیفیت خواب خود را بالا ببرید و دیگر از کم خوابی رنج نکشید. به این صورت که شما قبل از خواب با استفاده از قطره چکان سه قطره شیر خر را در داخل بینی خود بریزید، تا به خوابی عمیق و خوش فرو روید.

شیر خر

درمان سوزش چشم با شیر الاغ

در بعضی مواقع اتفاقاتی می افتد که باعث سوزش چشم انسان می شود، که شما می توانید با شیر الاغ این مشکل را بر طرف کنید. زیرا شیر الاغ دارای خواص زیادی می باشد و شما برای رفع مشکلات و درمان بیماری های مختلف از آن استفاده کنید. اغلب جوشکاران موقع کار چشم هایشان دچار برق گرفتگی می شود، که شما با ریختن چند قطره از شیر خر می توانید این سوزش را از بین ببرید.

درمان خون دماغ شدن با این نوع شیر

اغلب پزشکان برای رفع و درمان بیماری افراد از شیر الاغ استفاده می کردند، زیرا این ماده طبیعی دارای خواص ضد میکروب و باکتری می باشند. به این خاطر در گذشته برای رفع خون دماغ شدن از شیر خر نیز استفاده می کردند، که اثرات بسیار خوب و مثبتی داشت. به این صورت که شما باید در طول روز یک دفعه با چکاندن چند قطره از این شیر از خون دماغ شدن جلوگیری کنید. البته باید توجه داشته باشید که این کار را باید 5 هفته انجام دهید تا بتوانید تاثیرات آن را ببینید و دیگر دچار خون دماغ نشوید.

رفع اسهال و مسمومیت غذایی با این شیر

در گذشته از شیر الاغ به عنوان داروی درمان اسهال خونی نیز استفاده می شده است، که تاثیرات خوب و مثبتی نیز به همراه داشته است. اسهال خونی یک بیماری بسیار خطرناک می باشد، که اگر به درمان آن نپردازید ممکن است که باعث مرگ بیمار شود. همچنین شما در هنگام مسمومیت دارویی و غذایی می توانید از شیر خر به عنوان دارو استفاده کنید. و از این نوع شیر به جای شیر سایر حیوانات استفاده کنید تا نتایج بهتری نیز به دست بیاورید.

فواید درمانی شیر الاغ

تسکین دندان درد با شیر خر

شیر الاغ برای دندان درد و خونریزی بعد از جراحی دندان بسیار موثر و کارآمد می باشد. به این صورت که شما بعد از کشیدن دندان خود و همچنین هنگام درد دندان می توانید این نوع شیر را در دهان خود غرغره کنید، و با این کار باعث تسکین درد دندان خود شوید.

درمان سرفه و زخم معده با این شیر

شیر این حیوان یعنی الاغ برای درمان مشکلات ریوی و داخلی بسیار موثر و خوب می باشد. به این صورت که شما می توانید برای درمان سرفه از این نوع شیر استفاده کنید، و دلیل تاثیر گذاری آن نیز آنتی باکتریال بودن این شیر می باشد. البته در گذشته و زمان حال نیز اکثر مردم برای درمان سیاه سرفه از شیر خر استفاده می کنند. همچنین با شیر این حیوان می توانید زخم معده خود را درمان کنید، به این صورت که شما در حدود یک ماه صبح ناشتا مقداری از این نوع شیر را میل کنید، تا بعد از مدتی معده شما کاملا درمان شود.

کاهش وزن و کاهش چربی بدن با شیر الاغ

از نظر غذایی و ارزش شیر الاغ همچون شیر گوسفند زنده دارای تمامی پروتئین ها و مواد معدنی لازم می باشد، اما در این بین دارای مقدار کمی چربی است. به این خاطر اگر شما به دنبال کاهش چربی بدن خود و کاهش وزن هستید می توانید با خیالی راحت از این نوع شیر استفاده کنید و به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنید.

فواید شیر خر

مضرات مصرف شیر الاغ

در کنار فواید و اثرات مثبت شیر الاغ این ماده نیز دارای مضراتی برای بدن انسان می باشد. شیر الاغ دارای طبع سرد می باشد، که این امر در دراز مدت و مصرف بیش از حد می تواند اثرات مخربی بر روی بدن شما بگذارد. به این دلیل ما به شما عزیزان توصیه می کنیم که در مصرف و استفاده از این شیر بسیار دقت کنید و از مصرف بی رویه آن اجتناب کنید.

در این مقاله فواید شیر الاغ برای انسان و انواع بیماری به صورت کامل و اختصاصی ما به بررسی این موضوع پرداختیم. تا در این باره بتوانیم به خوبی خواص این شیر و کاربرد آن را برای درمان و پیشگیری بیماری های مختلف را معرفی کنیم. به این دلیل شما با داشتن این اطلاعات می توانید به راحتی از این شیر استفاده کنید و نتایج عالی را در درمان به دست بیاورید.

نوشتهٔ پیشین
تقسیم بندی انواع نژاد گوسفندان (گوشتی، پشمی و شیری)
نوشتهٔ بعدی
معرفی خواص مصرف گوشت مرغ و خروس

1 دیدگاه. Leave new

  • برای بیماری پیسی خیلی مفید هست اگه در بین خانواده کسی رو دارید ک به این بیماری مبتلا هست توصیه میکنم یک الاغ بخرید چون خرید شیر الاغ توجیه اقتصادی ندارد خیلی گران هست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست

شماره تماس مرکز عرضه

جهت خرید گوسفند می توانید از هر ناحیه ای که هستید با ما تماس بگیرید.