آموزش نحوه اصلاح سم گاو شیری

  1. سون شیپ
  2. وبلاگ
  3. آموزش نحوه اصلاح سم گاو شیری
نحوه اصلاح سم دام

آموزش نحوه اصلاح سم گاو شیری یکی دیگر از مطالب و مقالاتی می باشد، که در رابطه با نگهداری و مراقبت از دام زنده به بررسی آن خواهیم پرداخت. نگهداری و مراقبت از سم پای گاو و گوساله در دامداری بسیار حائز اهمیت است، و دامداران باید به اصلاح آن توجه بسیار زیادی داشته باشند. زیرا این نوع دام از وزن بسیار بالایی برخوردار هستند، و جابجایی آنها نیازمند نقطه اتکا محکم و مناسبی است تا آنها در راه رفتن دچار مشکل نشوند.

به این خاطر در این بخش از سایت سون شیپ قصد داریم، موضوع نحوه اصلاح سم گاو شیری را مورد بررسی قرار دهیم. تا در این باره اطلاعات بسیار خوب و دقیقی را در اختیار عزیزان دامدار قرار دهیم، و از این اطلاعات استفاده کنند.

اصلاح سم گاو شیری

همانطور که اطلاع دارید در دام نیز انواع بیماری ها وجود دارد، که آنها می توانند برای دام مشکلاتی را به وجود بیاورند. در انواع دام مانند گوسفند زنده، گاو، گوساله و … دست و پا به عنوان یکی از مهمترین اندام ها به شمار می روند. که وظیفه حمل و جابجایی دام را بر عهده دارند، و حیوانات با کمک آنها راه می روند، در این بین یکی از مهمترین اجزای دست و پای دام، سم آنها می باشد. به خصوص در دام هایی مانند گاو و گوساله که دارای وزن بسیار زیادی هستند، اندازه استاندارد سم می تواند نقش بسیار پر رنگی در رفت و آمد حیوانات داشته باشد. به این خاطر دامداران باید در دوره های مختلف و برای کمک به سلامت حیوانات و کمک به راه رفتن آنها به اصلاح سم گاو بپردازند.

سم چینی دام زنده

فعالیت دامداری و اهمیت آن

امروزه یکی از فعالیت هایی که شما می توانید با یک سرمایه کم دست به راه اندازی آن بزنید دامداری می باشد، که می تواند سود و درآمد خوبی را نیز برای شما به ارمغان بیاورد. نیاز به خوراک به عنوان مهمترین نیاز های اولیه انسان به شمار می رود، که مردم برای رفع این نیاز بسیار تلاش می کنند. به این خاطر شما با دامداری و با فروش محصولات لبنی مربوط به حیوانات اهلی می توانید به درآمد خوبی دست پیدا کنند. همچنین فروش گوشت قرمز به قصابی ها و کشتارگاه ها نیز می تواند برای دامداران سود قابل توجهی را به دنبال داشته باشد. به این دلایل امروزه دامداری و استفاده از محصولات این فعالیت در جامعه بسیار حائز اهمیت و مهم می باشد، و باید به آن توجه بیشتری شود.

چگونگی اصلاح سم گاو

سم دست و پای انواع دام زنده یکی از مهمترین اعضای آنها به شمار می رود، که شما دامداران باید توجه بسیار زیادی به آنها داشته باشید. زیرا دام زنده همواره برای چرا و همچنین خوردن آب باید مسافت طولانی را طی کنند، اگر دام دچار بیماری های مختلف در سم شود در تحرک و راه رفتن دچار مشکل خواهد شد. و این امر نیز باعث می شود تا بر جنبه های دیگری همچون وزن گوسفند زنده و سلامت جسمانی آنها تاثیر منفی داشته باشد. به این دلیل دامداران باید به سلامت سم دام های گله خود بسیار توجه داشته باشند، تا با اقدامات لازم از بروز بیماری ها و مشکلات ممکن که به وجود خواهد آمد جلوگیری کنند. در این میان حمام سم پای دام زنده و اصلاح سم گاو یکی از بهترین راه های پیشگیری از بیماری سم حیوانات می باشد، که در ادامه به صورت اختصاصی به بررسی موضوع آموزش اصلاح سم گاو شیری خواهیم پرداخت.

اصلاح سم گاو

اهمیت اصلاح سم گاو در دامداری

اصلاح سم گاو اغلب در نژاد هایی اجرا خواهد شد، که سم دست و پای آنها بسیار رشد کرده باشد و این امر باعث اختلال در تحرک و جابجایی دام شود. به این خاطر دامداران باید بتوانند با تجربه خود به اصلاح سم گاو بپردازند تا با این کار علاوه به کمک به دام بتوانند در حفظ سلامت دام نیز نقشی داشته باشند. توجه داشته باشید که معاینه سم ها یکی از روش های تشخیص دام زنده سالم سالم می باشد، به این صورت که اندازه استاندارد سم گاو حدود 75 الی 80 میلیمتر می باشد، که شما برای اندازه گیری درست آن می توانید از خط کش مناسب استفاده کنید. زمانیکه که اندازه سم از مقدار ذکر شده بیشتر باشد، دامداران باید به اصلاح سم گاو بپردازند، تا سم دام دچار بیماری نشود و اختلالی نیز در تحرک دام به وجود نیاید.

همانطور که ذکر کردیم سم انواع دام ممکن است که دچار بیماری های مختلفی شود، به این خاطر اصلاح سم گاو اغلب برای حفظ سلامت حیوان و جلوگیری از بروز مشکلات در راه رفتن دام صورت می گیرد. اما مسئله بسیار مهمی که شما باید به آن توجه کنید، این نکته می باشد که شما باید برای اصلاح سم گاو اطلاعات و تجربه کافی را در اختیار داشته باشید. زیرا اگر شما این کار را به درستی انجام ندهید، ممکن است مشکلات دیگری برای دام به وجود بیایید. به این دلیل ما قصد داریم تا در ادامه به صورت کامل و دقیق مراحل مختلف مربوط به اصلاح سم گاو شیری را مورد بررسی قرار دهیم، تا اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهیم.

مراحل مختلف اصلاح سم گاو شیری

شما برای اینکه بتوانید اصلاح سم گاو را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، باید اطلاعات بسیار کافی و خوبی در این باره داشته باشید. به این خاطر ما در ادامه برای کمک به شما عزیزان به ارائه اطلاعاتی درباره مراحل مختلف سم دام زنده پرداختیم، تا اطلاعات بسیار دقیق و جامعی را در اختیار شما قرار دهیم. و شما بتوانید با استفاده از این اطلاعات به بهترین نحو ممکن به انجام این کار بپردازید.

آموزش سم چینی گاو

مرحله اول اصلاح سم گاو

در مرحله اول شما باید با استفاده از خط کش به اندازه گیری سم گاو بپردازید، تا بتوانید اندازه مناسب و درست را به دست بیاورید. به طور کلی اندازه مناسب و استاندارد سم گاو 75 الی 80 میلی متر از قسمت نوار تاجی تا نوک پنجه سم می باشد. به این خاطر اگر اندازه سم دام بیشتر از این اندازه باشد شما باید به اصلاح سم بپردازید، تا شکل سم به حالت مربعی شکل و استاندارد دست پیدا کند.

مرحله دوم اصلاح سم دام

در مرحله دوم برای اینکه سطح پنجه نسبت به پاشنه سم پایین تر برود، شما باید بافت شاخی اضافی کف پنجه را بردارید. با انجام این کار دیوار جلویی سم کمی عقب تر خواهد رفت، برای این کار باید بافت شاخی اضافی در زیر خطی که انتهای بالایی برش اول را به پایین پاشنه متصل می‌کند بردارید. البته شما در انجام این کار باید توجه داشته باشید، که به صورت متوالی قسمت نسج شاخی کف سم گاو را چک کنید، تا با رسیدن و حس کردن قسمت نرم سم دام کار خود را متوقف کنید. زیرا اگر از حد مجاز بیشتر این کار را انجام دهید ممکن است تا به سم دام آسیب وارد شود و دام نتواند به درستی راه برود.

چیدن درست سم گاو

در انجام این مرحله شما باید دقت بسیار زیادی را به خرج دهید، زیرا انجام غیر اصولی و نادرست سم می تواند نتایج منفی را در پی داشته باشد. به این خاطر شما بهتر است این کار را با علم و تجربه زیاد انجام دهید، تا با عمل اشتباه خود باعث آسیب به سم گاو و همچنین لنگش دام نشوید.

مرحله سوم تغییر شکل و حالت سم گاو

در مرحله سوم و بعد از اینکه شما توانستید حالت قبلی سم گاو را تغییر دهید، باید سطح محوری کف هر دو سم را به اندازه کافی انحنا دهید. تا با این کار وزن کمتری بر روی برجستگی خم کننده استخوان پدالی دام بیفتد، و او نیز به راحتی بتواند راه برود. البته با این کار فاصله بین دو انگشت میانی دام افزایش پیدا می کند، و این امر باعث می شود تا مواد و اجسام خارجی کمتری نیز در میان سم گاو انباشته شود. این کار نیز باعث می شود تا درصد ابتلای دام به بیماری های سم و مشکلات آن نیز بسیار کم شود.

مرحله پایانی در اصلاح سم گاو

در مرحله پایانی اصلاح سم شما باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید، به این صورت که توجه داشته باشید تا اندازه سم های گاو به یک اندازه می باشد و نسبت به سم خارجی 4 الی 5 میلیمتر بلندتر باشد. همچنین بهتر است اصلاح تا حدی باشد که پنجه با زمین در تماس باشد، در مواردی به حدی دیوار محوری سم‌ها برداشته می‌شود تا پنجه با زمین تماس نداشته باشد. که این امر باعث می شود تا آسیب به سم وارد شود و نتیجه این آسیب نیز بروز لنگش می شود.

چیدن صحیح سم دام

در این مقاله آموزش نحوه اصلاح سم گاو شیری به صورت دقیق و بسیار اصولی ما این فعالیت دامداری را مورد بررسی قرار دادیم. تا از این طریق بتوانیم اطلاعات بسیار خوب و جامعی را در اختیار دامداران قرار دهیم.چرا که با توجه به قیمت گوساله و گاو زنده، بروز عفونت در سم و قسمت های دیگر می تواند سبب متضرر شدن دامدار شود. به این دلیل اگر شما به دنبال اصلاح سم گاو خود هستید می توانید با مطالعه این مطلب اطلاعات دقیقی را به دست بیاورید، و به درستی این کار را انجام دهید.

نوشتهٔ پیشین
بهترین زمان برای خرید گوسفند و بره
نوشتهٔ بعدی
تعبیر خواب گوسفند و بره چیست – مفهوم دیدن گوسفند در خواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست

شماره تماس مرکز عرضه

جهت خرید گوسفند می توانید از هر ناحیه ای که هستید با ما تماس بگیرید.